دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به متروی اصفهان متصل می‌شود

تفاهم‌نامه «طرح اتصال دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به مترو اصفهان» به امضای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و شهردار نجف‌آباد رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، تفاهم‌نامه طرح اتصال دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به مترو اصفهان از طریق قطار حومه‌ای نجف‌آباد - اصفهان با احداث دپوی اولیه و دو ایستگاه در اراضی دانشگاه، به امضای دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و محمد مغزی نجف‌آبادی شهردار شهر نجف‌آباد رسید.

با انعقاد این تفاهم‌نامه، حق بهره‌برداری بخشی از اراضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، با حفظ مالکیت به منظور احداث دپوی اولیه و دو ایستگاه قطار شهری نجف‌آباد - اصفهان در داخل دانشگاه به شهرداری نجف‌آباد واگذار می شود.

با در نظر گرفتن حدود 25 هزار سفر روزانه و با توجه به اینکه 130 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس و بیش از 2500 خودرو شخصی، امور مربوط به ایاب و ذهاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف‌آباد را انجام می دهند، به منظور افزایش ایمنی در حمل و نقل و گاهی حوادث جاده‌ای، طرح اتصال دانشگاه به مترو اصفهان و شبکه ریلی کشور در دستور کار قرار گرفت که با عقد این تفاهم نامه، وارد مرحله اجرایی می‌شود.

براساس این تفاهم‌نامه، با افزایش 7 کیلومتری مسیر خط ریلی قطار حومه‌ای نجف‌آباد - اصفهان و احداث دو ایستگاه و دپوی اولیه قطار، در 37 هکتار از اراضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، این واحد به خط 2 مترو اصفهان و در آینده نزدیک به شبکه ریلی راه‌آهن کشور متصل می شود.

گفتنی است در جلسه امضای این تفاهم‌نامه، عباس رضایی استاندار اصفهان، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، علی سروری مجد مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز حضور داشتند.

پایان پیام/

کد خبر: 1058407

وب گردی

وب گردی