مرگ «امید» با دستان «حمید»

سرانجم تیم المپیک در همان مرحله گروهی حذف شد و حتی به مراحل حذفی هم نرسید تا همان سرنوشتی رقم بخورد که می دانستیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، از قبل مشخص بود این تیم پرمهره ولی بی سامان تاوان سنگینی برای دخالت های وقت و بی وقت حمید استیلی خواهد داد. دخالت هایی که سبب شد تا زلاتکو کرانچار سرمربی باکلاس و کاربلد تیم المپیک در میانه راه از سمت خود برکنار شود. دلیل برکناری دوم شدن تیم ملی در آن گروه بود و حاصل آن برکناری هم سوم شدن تیم ما با حمید استیلی است با آن مقام دومی به این مرحله صعود کردیم اما با این سومی حذفی زودهنگام نصیبمان شد.

آن روزها که کرانچار تیمش را دوم کرد، استیلی و شرکا برآشفتند که ما با او به جایی نمی رسیم. بی آنکه جایگزینی برایش داشته باشند، برکنارش کردند. ماه ها وقت تلف شد و سرمربیان منتخب آقایان یکی پس از دیگری پاسخ منفی دادند. کار به جایی رسید که فرهاد مجیدی بدون تیم و تنها با سابقه پنج بازی سرمربیگری در لیگ برتر، نجات بخش آقایان شد!

برای ثبت در تاریخ باید نوشت که این حمید استیلی بود که سبب شد تا تیم ملی از مربی سرد و گرم چشیده ای چون زلاتکو کرانچار به مربی کم تجربه ای چون فرهاد مجیدی برسد. برای ثبت در تاریخ این را هم باید نوشت که مجیدی با همین آقایان هم نتوانست کار کند و خیلی زود استعفا داد تا تیم المپیک بماند و حمید استیلی!

او سرانجام ناچار شد روی همان نیمکتی بنشیند که دو مربی قبل به دلیل دخالت هایش از روی آن بلند شده بودند. نتیجه دخالت های حمید استیلی حالا منجر به حذف ایران در مرحله گروهی شد. با داشتن نفراتی چون صیادمنش و قائدی، مقابل ازبکستان به تساوی رسیدیم و به کره باختیم تا با برد کم زور مقابل چین از صعود از مرحله گروهی هم باز بمانیم چه برسد به موفقیت در مراحل حذفی!

اینکه فدراسیون فوتبال چرا باید هدایت و مدیریت تیم المپیک را به مردی واگذار کند که در دوران مربیگری کوچکترین موفقیتی به دست نیاورده؛ سوالی است که برایش جوابی نداریم. کاش می شد با برکناری تمام مسئولانی که در کمیته آموزش و جوانان، به حمید استیلی در زمین زدن این تیم کمک کردند، دستکم کمی دلمان خنک می شد اما دریغ که در سرزمینی زندگی می کنیم که کسی به پاسخگو بودن مقابل افکار عمومی اعتقادی ندارد!

انتهای پیام /

کد خبر: 1058425

وب گردی

وب گردی