بسیج سازمان تامین اجتماعی برای امدادرسانی به سیل‌زدگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با ابراز تاثر از خسارات ناشی از سیل استان سیستان و بلوچستان، بر بسیج امکانات و تجهیزات ملکی این سازمان بمنظور رسیدگی و ارائه خدمات به آسیب دیدگان تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بر اساس این دستور اداری هر یک از مراکز بیمه‌ای و درمانی تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان و همچنین استان‌های همجوار برای ارائه خدمات ضروری در اسرع وقت به آسیب دیدگان تحت پوشش این سازمان در آماده باش کامل قرار گرفته اند.
همچنین اداره کل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز موظف به برقراری سریع بیمه بیکاری برای بیمه‌شدگان بیکار شده در اثر این حادثه و سایر تعهدات بیمه ای این سازمان است.
تیم های پزشکی سیار سازمان تامین اجتماعی نیز در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان مستقر و خدمات درمانی، دارویی و مشاوره ارائه می کنند.
کمک های نقدی و غیر نقدی داوطلبانه کارکنان سازمان تامین اجتماعی هم در سراسر کشور به مناطق سیل زده ارسال می شود.
بر اساس این دستور شرکت های تابعه سازمان تامین اجتماعی هم باید نسبت به امداد رسانی و ارسال تجهیزات موردنیاز به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اقدام کنند.

گفتنی است، بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058438

وب گردی

وب گردی