استفاده روز افزون ولوو از تکنولوژی 5G

ولوو می خواهد با استفاده از تکنولوژی 5G تجربه رانندگی دلپذیرتری را به مشتریان خود ارائه دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تولیدکنندگان خودرو قصد دارند هر چه بیشتر از تکنولوژی 5G در محصولات خود استفاده کنند. شرکت سوئدی ولوو که در سالهای اخیر به شرکت چینی جلی فروخته شده بود نیز می خواهد از 5G در اتومبیل های جدید خود استفاده کند.

ولوو با استفاده از 5G از رانندگان محافظت می کند

این شرکت اعلام کرد مدتی است که روی فناوری 5G کار می کند و با China Unicom در این زمینه به توافق رسیده است. با استفاده از «( Vehicle-to-everything (V2X» کاربران این شرکت رانندگی راحت تر و ایمن تری را تجربه می کنند . ولوو اعلام کرد که با استفاده از اینترنت پر سرعت و با تاخیر کم به این تکنولوژی دست پیدا کرده است.

شرکت هنوز توضیح کاملی را در مورد این تکنولوژی بیان نکرده است. این سیستم اساساً کار زیرساختی یا هرگونه ترافیک را تشخیص داده و به وسیله نقلیه اجازه می دهد سرعت و مسیر خود را تغییر دهد. این سیستم همچنین با استفاده از دوربین ها به راننده در یافتن فضاهای پارکینگ کمک می کند.

ولوو با استفاده از کارت های Nvidia DRIVE AGX Xavier که با استفاده از معماری SPA2 و فناوری 5G توسعه یافته اند ، این سیستم را طراحی کرده است و مدل Volvo XC90 در سال 2021 را با این پلتفرم معرفی خواهد کرد. انتظار می رود که مدل های S90 ، XC40 و XC60 نیز به این سیستم مجهز شوند.

همکاری بین ولوو و China Unicom برای بازار چین از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا Volvo در سالهای اخیر به Geely در چین فروخته شده است. پیش بینی می شود این خودروها به زودی و پس از ورود به بازار، در ایالات متحده و اروپا نیز عرضه شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058449

وب گردی

وب گردی