آزمون تولیمو امروز به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو امروز در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، صدوسی‌ونهمین آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (تولیمو) به روش الکترونیکی، ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه ۲۶ دی‌ماه ۹۸ در شهر تهران برگزار خواهد شد و تمام داوطلبان باید حتماً قبل از شروع فرایند آزمون در محل حضور داشته باشند، عدم حضور به‌موقع و تأخیر بیشتر از ۱۵ دقیقه منجر به لغو آزمون متقاضی خواهد شد.

از آنجایی که آزمون به‌صورت الکترونیکی و از طریق رایانه برگزار می­‌شود، برای داوطلبان کارت ورود به جلسه پیش‌بینی نشده و نیازی به ارائه کارت شرکت در آزمون در این روش نیست؛ اما داوطلبان باید با کارت شناسایی معتبر (کارت ملی یا شناسنامه عکس­دار یا گذرنامه) به حوزه امتحانی خود مراجعه کنند.

آزمون داوطلبان زبان انگلیسی پیشرفته (Tolimo) شامل دو مرحله تستی و تشریحی است که داوطلبان باید توسط رایانه (کامپیوتر) گزینه پاسخ سؤالات تستی و همچنین متن مربوط به پاسخ سؤال تشریحی را ثبت کنند.

در مرحله تستی، دفترچه آزمون حاوی ۱۰۵ سؤال تستی است که داوطلبان باید ۳۵ سؤال بخش «ساختار و بیان نوشتاری» و «خواندن و درک مطلب» را در مدت ۶۲ دقیقه و به ۳۵ سؤال بخش شنیداری در مدت ۱۸ دقیقه جمعاً در مدت ۸۰ دقیقه به سؤالات آن پاسخ دهند.

در جلسه آزمون سؤالات بخش شنیداری به‌صورت مستقل برای هر داوطلب از طریق هدست پخش خواهد شد و داوطلبان باید با توجه به متن سؤال که از هدست پخش می‌شود، نسبت به انتخاب یکی از چهار گزینه‌ای که در رابطه با سؤال مربوط به این بخش (درک مطلب شفاهی) از طریق رایانه (کامپیوتر) اقدام کنند.

داوطلبان همچنین در بخش تشریحی باید به سؤال قسمت نوشتاری (Writing) در مدت ۳۰ دقیقه از طریق کامپیوتر پاسخ دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058452

وب گردی

وب گردی