دستگاه‌های اجرایی باید از امکانات مناسب دانشگاه آزاد قشم بهره‌مند شوند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گقت: دستگاه‌ها و نهادهای منطقه باید مطابق با نیاز خود از امکانات مناسب آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم بهره‌مند شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، امروز پنج‌شنبه 26 دی‌ماه 98 اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از امکانات و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم بازدید کردند.

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی علاوه بر بازدید از امکانات و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و آموزش پزشکی، ظرفیت واحد قشم را از لحاظ امکانات آموزشی و پژوهشی بسیار مناسب دانسته و خواستار ایجاد بستری درباره همکاری و بهره‌مندی هم دستگاه‌ها و نهادهای منطقه از این شرایط و امکانات شدند.

سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم دارای امکاناتی فراتر از حد تصور در حوزه‌های آزمایشگاه‌های تحقیقاتی در منطقه است که تاکنون هیچ یک از ارگان‌ها و مراکز مستقر در جزیره قشم بهره مناسبی از آن نبرده‌اند.

وی افزود: امروز در کشور شرایط به‌گونه‌ای است که اکثر نهادها و مراکز دولتی ما بهره‌مندی مناسبی از امکانات دیگر ارگان‌ها به‌ویژه دانشگاه‌ها ندارند و از همین رو لازم می‌دانیم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از این پس با حضور بیشتر و تعامل با دیگر کمیسیون‌ها این امر را بهبود ببخشد.

سراج‌الدین محبی رئیس واحد قشم نیز با ارائه آماری از رشته‌ها و دستاوردهای اخیر این دانشگاه در حوزه‌های پزشکی، آموزشی و فرهنگی گفت: در سال‌های اخیر و در راستای سیاست‌های کلان دانشگاه‌ آزاد اسلامی اقدامات بسیار مناسبی در رابطه با گسترش فضای پژوهشی و تحقیقاتی واحد قشم صورت گرفته که مهم‌ترین آنها، راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه‌ها بوده است؛ اما به‌رغم اعلام وجود این تجهیزات و دعوت به همکاری از همه نهادها و ادارات مرتبط، هیچ‌گونه استقبالی در این باره صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058480

وب گردی

وب گردی