دانشجویان به یاری سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان بشتابند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پیامی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور برای کمک‌رسانی، امداد و همیاری به مردم استان سیستان و بلوچستان دعوت کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در صفحه شخصی خود درباره سیل سیستان و بلوچستان نوشت: تصاویر و فیلم‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی از سیل در سیستان و بلوچستان واقعا تکان‌دهنده است. سیلی که باعث تخریب ۱۰۰درصدی برخی از خانه‌ها و مسدود شدن جاده‌های روستایی در ۲ منطقه (منطقه دشتیاری و باهوکلات) شده است.

در ادامه این پیام آمده است: آمارها نشان می‌دهد که میزان بارش در ۴ روز معادل بارش یک سال همان منطقه بوده است. هموطنان ساکن در ۱۳ شهرستان ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوارن، فنوج، کنارک، میرجاوه، نیکشهر و هیرمند دچار مشکلات ناشی از سیل و نیازمند توجه فوری هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه این پیام نوشت: البته دستگاه‌های امدادی و مدیریت بحران در منطقه حضور دارند و فعالیت‌هایی انجام داده‌اند، اما با توجه به ابعاد بزرگ واقعه و همچنین ضعف اطلاع‌رسانی، از دانشجویان دانشگاه‌های کشور دعوت می‌کنم تا در کمک‌رسانی، امداد و همیاری به مردم آن منطقه بشتابند و در جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال آنها به مناطق سیل‌زده مساعدت کنند.

رستمی در انتهای پیام خود نوشت:

بنی‌آدم اعضای یکدیگرند / که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به‌درد آورَد روزگار / دگر عضوها را نمانَد قرار
تو کز محنت دیگران بی‌غمی / نشاید که نامت نهند آدمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1058495

وب گردی

وب گردی