اعلام نیاز مجدد دانشگاه‌های علوم پزشکی برای جذب هیئت علمی

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت از اعلام نیاز مجدد دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه دانشگاه‌های مناطق کم‌برخوردار برای جذب هیات علمی در فراخوان جذب خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید علی حسینی رئیس مرکز جذب وزارت بهداشت به ظرفیت جذب اعلام شده در فراخوان فعلی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره و اظهار کرد: برنامه ما این است که حداقل ۱۵۰۰ نفر با فراخوان فعلی جذب دانشگاه‌های علوم پزشکی شوند، اگر چه این تعداد حتما از آمار اعلامی بیشتر خواهد شد. بنابراین انتظار ما این است که متقاضیان هر چه سریع‌تر به سامانه جذب وزارت بهداشت مراجعه کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما فکر می‌کنیم بعضی از دانشگاه‌های کمتر برخوردار در برخی رشته‌های بالینی ممکن است نتوانند در فراخوان فعلی جذب خود را داشته باشند ولی پیش‌بینی ما حاکی از جذب حداقل ۱۵۰۰ نفر عضو هیأت علمی است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: فرایند جذب امسال کاملا الکترونیکی شده است و کلیه مستندات متقاضیان اعم از رزومه های علمی، آموزشی، پژوهشی و... باید در سامانه بارگذاری شوند همچنین برخی از دانشگاه‌ها تقاضا کردند نیاز دارند برخی مستندات خود را برای جذب در برخی رشته‌ها بارگذاری کنند در نتیجه فرصت جذب تمدید شد.

حسینی تاکید کرد: پس از اعلام سراسری تمدید جذب، دانشگاه‌های علوم پزشکی به خصوص دانشگاه‌های کمتر برخوردار نیازهای جدیدی را برای جذب اعلام کردند و ما در داخل همان ظرفیت اعلام شده این میزان افراد را جذب خواهیم کرد و دانشگاه‌های کمتربرخوردار نگران این هستند که نتوانند نیروی مورد نیاز خود را جذب کنند.

وی خاطر نشان کرد: فرصت جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ۳۰ دی‌ماه پایان خواهد پذیرفت و این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و همه علاقه‌مندان برای ثبت نام از این فرصت باقی مانده استفاده کرده و کد رهگیری خود را دریافت کنند.

رئیس مرکز جذب وزارت بهداشت در پاسخ به اینکه تقاضا برای جذب در چه رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی کمتر است، گفت: ما در جذب اعضای هیأت علمی در رشته‌های علوم پایه هیچ مشکلی نداریم چرا که فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف علوم پایه به اندازه کافی تربیت شده‌اند. بنابراین مشکلی در این زمینه نداریم اما در برخی از دانشگاه‌های کمتر برخوردار نگران این هستیم که در برخی رشته‌های بالینی نتوانیم نیاز دانشگاه‌ها را از طریق فراخوان تأمین کنیم. به همین جهت برای آن دسته از دانشگاه‌هایی که نتوانیم نیروی مورد نظر را تأمین کنیم از طریق متعهدین خدمت به وزارت بهداشت این نیاز را رفع خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058513

وب گردی

وب گردی