صدور بخش‌نامه فوری برای تسریع در اعلام نمرات دانشجویان دانشگاه آزاد/ دانشجویان چشم‌انتظار نمرات امتحان

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی از صدور بخش‌نامه فوری برای تسریع در اعلام نمرات دانشجویان این دانشگاه تا پایان امروز خبر داد.

گروه دانشگاه ایسکانیوز_شایان دنیا‌دیده: داستان تأخیر در اعلام نمرات دانشجویان دانشگاه آزاد، تقریباً به موضوع همیشگیِ هر ترم تبدیل شده که موجب اعتراض دانشجوها می‌شود.

براساس شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه آموزشی دوره‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته شورای مدیران آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، مدرس هر درس موظف است گزارش نمره ارزیابی نهایی درس دانشجویان را با در نظر گرفتن زمان لازم برای رسیدگی به اعتراض دانشجویان (۷۲ ساعت) ظرف مدت ۱۰ روز از تاریخ برگزاری امتحان پایان نیمسال آن درس به اداره آموزش دانشگاه اعلام کند.

اما برخلاف این شیوه‌نامه، بسیاری از استادان نمرات درسی را در بازه زمانی تعیین شده اعلام نمی‌کنند و باعث بروز مشکلاتی در روند انتخاب واحد دانشجویان در ترم بعدی می‌شوند. در واقع این موضوع، به یک قانون نانوشته میان استادان دانشگاهی تبدیل شده‌است.

ترم جاری نیز همانند ترم‌های گذشته، بسیاری دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) باگذشت بیش از ۱۰ از روز از آغاز امتحانات، در انتظار درج نمرات درسی خود در سایت دانشگاه هستند؛ البته سایتی که طی چند روز گذشته با اختلالات زیادی همراه بود و هیچ‌کدام از مسئولان پاسخی نسبت به آن ندادند.

بسیاری از دانشجویان در پیام‌های متعددی به خبرنگار ایسکانیوز اعلام کردند که نمرات برخی از دروس با گذشت بیش از یک هفته از امتحان آن درس، اعلام نشده‌است.

در همین راستا، جوادعلمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به تأخیر در اعلام نمرات دانشجویان گفت: باتوجه به این موضوع در نظر داریم امروز بخش‌نامه فوری را به واحدها ارسال کنیم تا تمامی استادان قبل از انتخاب واحد، نمرات دانشجویان را وارد سایت کنند.

وی افزود: همواره تأکید کرده‌ایم که نمرات دانشجویان باید نهایتاً تا یک هفته اعلام شود؛ اما برخی از استادان نسبت به این موضوع توجه نمی‌کنند که البته نشان دهنده ضعف آن واحد دانشگاهی است. البته تعدد واحدها و دانشجویان نیز در امر دخیل است که موجب بروز برخی اختلالات در روند کار دانشگاه می‌شود.

علمایی ادامه داد: مشکل تأخیر در اعلام نمرات مختص به دانشگاه آزاد نیست بلکه دانشگاه‌های دولتی نیز با آن مواجه‌اند و در برخی موارد حتی عملکرد بدتری نسبت به دانشگاه آزاد دارند.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی تعریف کارکلاسی برای دانشجویان توسط استادان را از دیگر عوامل تأخیر در اعلام نمرات دانست و تصریح کرد: برخی استادان کار کلاسی تعریف کرده‌اند که بعضی از دانشجویان این کار را با تأخیر تحویل می‌دهند؛ این موضوع باعث می‌شود استاد مجبور شود نمرات را با تأخیر وارد کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رئیس و معاون آموزشی واحد باید این قدرت را داشته باشند که اگر استاد خاطی جزو مدعوین هست، ترم بعد درسی را به او ندهند و اگر عضو هیئت علمی باشد، براساس آیین‌نامه باید به او تذکر داده شود. با تمامی این تفاسیر اما مشکل تأخیر در اعلام نمرات باید به زودی برطرف شود و ما تمام تلاش خود را برای حل این معضل به کار می‌گیریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058560

وب گردی

وب گردی