قرارگاه جهادی سلامت در دانشگاه آزاد تشکیل شد/ اعزام گروه روانشناسی برای بررسی پیامدهای اجتماعی و روانشناختی

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: خدمات امدادی و درمانی گروه سلامت دانشگاه آزاد به روزها و هفته‌های نخست محدود نخواهد شد و تا روز آخر درکنار مردم آسیب‌دیده خواهیم بود.

مسعود کرمان‌ساروی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های قرارگاه جهادی سلامت دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به جاری شدن سیلاب در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان، دانشگاه آزاد اسلامی نیز همگام با نهادهای دیگر امدادرسان چون ارتش، سپاه، بسیج و هلال احمر در جهت امداد به هموطنان آسیب دیده از ساعات ابتدایی، فعالیت خود را شروع کرد.

وی افزود: معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد استان سیستان و بلوچستان با همکاری و حمایت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در قالب گروه جهادی سلامت متشکل از پزشک، دامپزشک، پرستار، ماما و دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی اقدام به امدادرسانی در حوزه بهداشت و درمان در مناطق آسیب دیده کرده است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: اکنون گروه جهادی سلامت دانشگاه آزاد اسلامی با استقرار در مساجد و مدارس درحال ارائه خدمات تخصصی هستند. خدمات امدادی و درمانی این گروه به روزها و هفته‌های نخست محدود نخواهد شد و تا روز آخر در کنار مردم آسیب‌دیده خواهیم بود.

کرمان‌ساروی خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط اسکان و مشکلات بهداشتی منطقه، در هفته‌های نخست مقوله امدادرسانی و مهار سیل از اولویت بالاتری برخوردار است. بلافاصله پس از گذر از این مرحله، گروه‌های تخصصی روانشناسی و روان‌درمانی برای بررسی جوانب و پیامدهای روانشناختی بحران سیل به منطقه اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058566

وب گردی

وب گردی