گسترش همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با کشورهای آسیای میانه

همکاری‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با کشورهای آسیای میانه گسترش می‌یابد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با رایزن علمی ایران در مسکو و سرپرست دانشجویان در کشورهای روسیه، بلاروس، اوکراین و آسیای میانه دیدار کرد.

در این نشست بابک شریف کاشانی معاون بین الملل دانشگاه، علی حائری مشاور رئیس دانشگاه، محمد رستمی نژاد معاون اجرایی و فرهنگی معاونت بین الملل و علیرضا مرتضوی مدیر توسعه روابط بین الملل حضور داشتند و زمینه های گسترش همکاری های مشترک علمی دانشگاه با کشورهای آسیای میانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست زالی با اشاره به جایگاه ملی و بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به بیان دستاوردهای مهم دانشگاه در حوزه های آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی پرداخت.

وی ضمن تبیین ظرفیت ها، پتانسیل و برنامه های دانشگاه در راستای گسترش تعاملات بین المللی علمی آموزشی به برخی از زمینه های همکاری اشاره کرد که راه اندازی مراکز رشد مشترک با دانشگاه های اوکراین و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک در مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از جمله موارد مطرح شده توسط ریاست دانشگاه بود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از دیگر زمینه های همکاری های مشترک می توان به پذیرش دانشجو، تبادل استاد، همکاری با دانشگاه های روسیه در حوزه علوم پایه، اعزام پزشک متخصص به کشورهای آسیای میانه برای انجام امور درمانی، راه اندازی کارخانه های داروسازی، ترویج طب سنتی و کاشت گیاهان دارویی اشاره کرد.

در ادامه محسن نجفی رایزن علمی ایران در مسکو ضمن معرفی پتانسیل های همکاری دانشگاه های منطقه آسیای میانه خواستار آشنایی بیشتر با توانمندی های دانشگاه به منظور معرفی در نشست های بین المللی و رایزنی با دانشگاه های کشورهای آسیای میانه شد.

سپس بابک شریف کاشانی معاون بین الملل دانشگاه با اشاره به سابقه همکاری دانشگاه با دانشگاه های روسیه، به ارائه گزارشی اجمالی درخصوص وضعیت، جایگاه، عملکرد و دستاوردهای دانشگاه در حوزه های پرداخت.

علی حائری مشاور رئیس دانشگاه نیز در این نشست به منظور عملیاتی شدن پروژه های علمی و تحقیقاتی توصیه کرد که در آغاز همکاری های طرفین از چند محور محدود مانند صنعت داروسازی، طب سنتی و کشت گیاهان دارویی و خدمات بهداشتی در کشورهای آسیانه میانه شروع شود.

در بخش دیگری از نشست محمد رستمی نژاد با اشاره به این که دوره های کوتاه مدت در بسیاری از مراکز تحقیقاتی و گروه های آموزشی تدوین شده و آماده ارایه است؛ این دوره ها را با توجه به زود بازده بودن؛ موقعیتی مناسب برای آغاز همکاری با دانشگاه های کشورهای مزبور عنوان کرد.

سید علیرضا مرتضوی نیز با اشاره به پروژه هایی که در تفاهم نامه های پیشین با دانشگاه های کشور روسیه عملیاتی نشده است، خواستار بهبود روابط بین دانشگاهی و از سرگیری اقدامات شد.

محسن نجفی رایزن علمی ایران در مسکو با ابراز خرسندی از آشنایی با توانمندی ها و امکانات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد که در راستای فراهم کردن زمینه های همکاری در عرصه بین المللی با دانشگاه های کشورهای آسیای میانه تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058569

وب گردی

وب گردی