ضیافت اندیشه، راهی به سوی کسب تعالی انسانی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید، برخی نکات مهم لزوم اندیشه و تفکر را یادآور شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، محمدحسن برهانی در خصوص برگزاری سلسله نشست های ضیافت اندیشه برای اساتید گفت: سلسله نشست های تحت عنوان ضیافت اندیشه دارای دو بعد علمی و اعتقادی است.

وی خاطرنشان کرد: میهمانی اندیشه از آن جهت علمی به شمار می آید که هیچ علمی بدون تفکر و اندیشه حاصل نشده است و زیربنای هر علمی اندیشه و تفکر است.

برهانی فر با اشاره به بعد دوم ضیافت اندیشه گفت: این نشست ها از سوی دیگر اعتقادی محسوب می شود، چرا که این علم و دانش در مسیر کشف یک دانش تجربی نبوده بلکه در جهت شناخت هستی، انسان و معرفت شناسی مطرح شده است.

وی با اشاره به سخنان صدرالمتاهلین در خصوص اهمیت و ضرورت خودشناسی تصریح کرد: خودشناسی سرچشمه هستی شناسی و خداشناسی است و به طور کلی سلسله مباحث مطرح شده در جلسات ضیافت اندیشه در جهت تعالی انسان است.

رئیس واحد کرج با بیان برخی روایات دینی گفت: دانستن این که انسان از کجاست، در کجاست و به کجا می رود بسیاری از جنایات و ظلم های بشری برچیده خواهد شد.

برهانی فر با بیان این که حصول اندیشه درست از انسان و هستی، زمینه ساز رستگاری انسان است تاکید کرد: انسان شناسی و نفس شناسی بالاترین معرفت ها و دانش هاست و لذا با توجه ارزشمندی حضور دانش و اندیشه در فضای اعتقادی، برگزاری چنین نشست هایی بسیار اثربخش خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد: در برگزاری چنین محافلی نتایج و برکات معنوی حاصل شده و تمامی استادان در انجام وظایف خطیر آموزش اندیشه و تفکر صحیح به جوانان سربلند و پیروز باشند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1058575

وب گردی

وب گردی