لیگ علمی کشاورزی اسفندماه برگزار می‌شود/ حمایت شهرک‌های صنعتی استان از ایده‌های برتر

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان از برگزاری اولین دوره مسابقه ملی با موضوع علوم کشاورزی در اسفند ماه امسال خبر داد.

سید عرفان حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مسابقات ملی ایده تا عمل این استان گفت: مسابقات ملی کشاورزی در تاریخ ۱۴، ۱۵ و ۱۶ اسفندماه در استان گلستان با حضور تقریباً ۳۰۰ شرکت کننده از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

او با تأکید بر این که مسابقات در سطح ملی و در دو بخش آزاد و دانش‌آموزی برگزار می‌شود، اضافه کرد: در حوزه ایده آزاد جوایز ۳، ۲ و ۱ میلیون تومانی برای نفرات اول تا سوم و در بخش دانش‌آموزی نیز برای نفرات برتر اول تا سوم جوایز دو میلیون تومانی در نظر گرفته شده‌است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه جانبی عکاسی و مسابقه مجازی آزمون کتبی با موضوع علوم کشاورزی گفت: جوایز این قسمت نیز حدود ۲میلیون تومان است.

او در پاسخ به این سؤال که چرا مسابقه کشاورزی برای استان گلستان در نظر گرفته شد، توضیح داد: با توجه به اینکه صنعت کشاورزی جزو صنایع مادر است، بی شک رونق این حوزه می‌تواند باعث پویایی هرچه بیشتر صنایع دیگری همچون ماشین‌سازی، مهندسی و … شود. از طرف دیگر وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های اقتصادی استان گلستان در بخش کشاورزی و لزوم احیا و نوآوری و همچنین ظرفیت‌هایی که استان گلستان در کارآفرینی و ایجاد اشتغال در این صنعت دارد را می‌توان از دلایل برگزاری مسابقات در استان گلستان دانست. البته محورها و موضوعات مورد بحث در این رویداد فقط مختص مشکلات کشاورزی استان گلستان نبوده و کل کشور را در برخواهد گرفت.

حسینی با تأکید بر این که زمانی استان گلستان سرزمین طلای سفید (پنبه) بود، اظهار کرد: در سال‌های گذشته سطح زیر کشت پنبه در استان گلستان بسیار زیاد بوده که در حال حاضر بنا بر دلایل مختلفی کشاورزان تمایل و رغبت لازم را جهت کشت پنبه از دست داده‌اند. امیدوارم برگزاری چنین رویدادهایی بتواند قدمی هرچند کوچک در راستای ایجاد پویایی و رغبت لازم را بردارد.

او در خصوص نحوه حمایت از ایده‌های برتر نیز گفت: افراد و تیم‌های برتر در رویداد مذکور می‌توانند در قالب طرح‌های پژوهشی همکاری خود را با باشگاه ادامه داده و ایده‌های خود را به پدیده تبدیل کنند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در پایان تصریح کرد: طی مکاتبات و مذاکرات صورت گرفته با مرکز رشد واحدهای فناور و پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت‌های صنعتی، ایده‌های برتر می‌توانند از تسهیلات و حمایت‌های مادی و معنوی بهرمند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058576

وب گردی

وب گردی