اختصاص 6 هزار ردیف استخدامی به وزارت علوم

دبیر هیئت مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص 6 هزار ردیف استخدامی به وزارت علوم خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 242 هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد در محل سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار شد.

کی‌نژاد رئیس هیأت عالی جذب در ابتدای جلسه شهادت سردار بزرگ اسلام، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت و همچنین یاد و خاطره شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی را گرامی داشت.

در ادامه سعدان زکائی رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره اخذ مجوزها از سازمان امور اداری و استخدامی اظهار کرد: هزار و 929 ردیف استخدامی برای جذب اعضای هیأت علمی برای سال‌های 1399 و 1400 اخذ شده است.

همچنین محمدرضا رضوان‌طلب، دبیر هیئت مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص 6 هزار ردیف استخدامی به وزارت علوم خبر داد.

در ادامه جلسه سید علی حسینی، رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ارائه گزارشی از نحوه اخذ ردیف استخدامی در سال‌های اخیر، افزود: 2 هزار مجوز استخدام به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به در نظر گرفتن نسبت استاد به دانشجو (یک به 10) در برنامه ششم توسعه ادامه داد: 2 هزار مجوز اختصاص شده برای معوقات سال‌های 1396 و 1397 استفاده شد.

حسینی افزود: قبل از بارگزاری فراخوان جدید، با دانشگاه‌های علوم پزشکی در مورد ارسال اعلام نیازها براساس نقشه جامع علمی، رشته‌های دایر، مأموریت‌های ویژه واسپاری شده، اولویت‌های مناطق آمایشی ده‌گانه و نقشه برآورد نیروی انسانی مکاتبه شد و دبیران شوراهای تخصصی به‌صورت حضوری برای بررسی اعلام نیازهای فراخوان جذب هیئت علمی دعوت شدند.

وی ادامه داد: همچنین برای بررسی اعلام نیاز، با نمایندگان در مناطق آمایشی ده‌گانه مکاتبه شده است.

سید صدرالدین صدری نوش‌آبادی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با ارائه توضیحاتی در مورد نسبت دانشجو به استاد، خاطرنشان کرد: نسبت دانشجو به استاد وزارت علوم 8/22 در سال‌های قبل بوده و امسال به 5/22 رسیده است و باید تا سال 1400 به عدد 20 برسد.

وی ادامه داد: قبلاً نسبت دانشجو به استاد نیز در وزارت بهداشت 82/11 بوده که الان به 2/10 رسیده است.

صدری نوش‌آبادی از اختصاص 2 هزار و 995 نفر مجوز به وزارت بهداشت و 6 هزار و 290 نفر مجوز به وزارت علوم خبر داد و گفت: با توجه به نسبت دانشجو به عضو هیئت علمی فعلاً این تعداد مجوزها کفایت می‌کند.

در ادامه جلسه جمشید انصاری، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با تأکید بر اینکه اعضای هیئت علمی، سرمایه‌های انسانی نخبه کشور هستند، اظهار داشت: در حال حاضر توزیع متعادلی در جذب اعضای هیئت علمی وجود ندارد.

وی با اشاره به تفاوت کیفیت دانشگاه‌ها با یکدیگر ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد اعضای هیئت علمی با تعداد دانشجو مرتبط است، بر اجرایی شدن هر چه سریع‌تر سند آمایش آموزش عالی تأکید داریم.

همچنین در پایان جلسه مقرر شد با توجه به مجوزهای داده شده به وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، هیئت‌های مرکزی جذب ترتیبی اتخاذ کنند که توزیع ردیف‌های استخدامی با توجه به اسناد آمایش آموزش عالی و نقشه جامع علمی کشور انجام شود و همچنین هیئت‌های مرکزی جذب با توجه به ارائه آمارهای متعدد به مراجع ذی‌ربط، موظفند ظرف 6 ماه آینده آمار هیئت علمی را به سازمان امور استخدامی و هیئت عالی جذب اعلام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058581

وب گردی

وب گردی