رمان جانورشناس آمریکایی در کتابفروشی‌های ایران!

رمان پروفروش جانورشناس آمریکایی با ترجمه سارا کریمی از سوی نشر علمی روانه بازار کتاب شده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» پرفروش‌ترین اثر حال حاضر نیویورک‌تایمز -در کنار «شدن» میشل اوباما- نوشته دلیا اونز با ترجمه سارا کریمی از سوی انتشارات علمی منتشر شد.

دلیا اونز، نویسنده و جانورشناس امریکایی این رمان را در آگوست 2019 منتشر کرد. کتابی که توانست 27 هفته متوالی صدر جدول فروش نیویورک‌تایمز را تصاحب کند.

داستان روایت جنایی و جذاب دختری است که اعضای خانواده‌اش او را در سنین خردسالی رها کرده‌اند تا تنهایی، در دل طبیعت بکر کارولینای شمالی، زندگی کند. جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند (Where the Crawdads Sing) به مدت 45هفته در صدر لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان بوده است و همچنان در این فهرست قرار دارد.

شاید نام «کیا» فقط از سه حرف تشکیل شده باشد، اما رنج‌هایی که او متحمل شده است در روح و جسم هیچ دختری نمی‌گنجند. تمام اهالی بارکلی‌کو، او را با لقب «دختر مرداب» می‌شناسند، دختر مردابی که نزدیک شدن او به سایر انسان‌ها تجربیات تلخ و شیرینی برایش به همراه دارد. حوادث پیچیده‌ متعددی قبل و بعد از پیدا شدن جسد معشوقه‌ سابق او رخ می‌دهد که دلیا اونز (Delia Owens) به زیبایی هر چه تمام‌تر آن‌ها را شرح می‌دهد.

این داستان، دو خط زمانی را شامل می‌شود: اولی زندگی و ماجراهای دختری به نام «کیا» را روایت می‌کند. مادام که او درباره سال‌های 1952 تا 1969 در انزوا و در حاشیه کارولینای شمالی، دوران رشد خود را طی می‌کند. خط زمانی دوم، بررسی قتل یکی از شخصیت‌های مشهور در کارولینای شمالی است.

برای سال‌ها شایعات پیرامون «دختر مرداب» شهر آرامی در ساحل کارولینای شمالی را تسخیر کرده بود. به همین خاطر در اواخر سال 1969، زمانی که جسد «چیس اندروز» کشف شد، اهالی فورا به «کیا کلارک» مشهور به دختر مرداب ظنین شدند. اما کیا در واقعیت کسی نیست که آن‌ها فکر می‌کنند. دختر باهوش و توانایی که سال‌ها به تنهایی در حاشیه مرداب به بقا ادامه داده و آنجا را خانه خود می‌داند. او دوستانش را در میان مرغ‌های دریایی می‌یابد و درس‌هایش را در میان شن‌های ساحل می‌آموزد. و می‌رسد زمای که او شوق دلباختگی را در خود احساس می‌کند. آن هنگام که دو تن از مردان شهر، شیفته زیبایی اصیل او می‌گردند، آغوش خود را برای سبک تازه زندگی باز می‌کند. تا آنجا که مسائل غیرقابل انتظار به وقوع می‌پیوندند. این داستان را اثری حزن‌آلود از روند رشد یک انسان و ماجرای یک قتل محتمل اعجاب‌انگیز دانسته‌اند.

اونز طی این داستان خاطرنشان می‌کند که تا ابد در چارچوب کودکی خود خواهیم بود و سوژه رازهای زیبا و بی‌رحمی هستیم که طبیعت در دل خود نگه می‌دارد.

«جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته دلیا اونز با ترجمه سارا کریمی از سوی انتشارات علمی در 406صفحه و با قیمت 65هزارتومان منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058593

وب گردی

وب گردی