راه‌اندازی سامانه حواله الکترونیک داروهای بیماران خاص و پیوند اعضا

معاون درمان وزارت بهداشت در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، بر راه اندازی سامانه حواله الکترونیک داروهای بیماران خاص و پیوند اعضا در آن دانشگاه‌ها تأکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در نامه‌ای خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بر راه اندازی سامانه حواله الکترونیک داروهای بیماران خاص و پیوند در آن دانشگاه‌ها تأکید کرد.

در این نامه آمده است: با عنایت به اهمیت توزیع مناسب داروهای ویژه علی الخصوص داروهای مورد مصرف در بیماران خاص و پیوند اعضا که جزو داروهای گران‌قیمت بوده و با اختصاص اعتبارات ارزی و ریالی قابل توجهی همراه است و نظر به ضرورت حصول اطمینان از دسترسی بیماران نیازمند واقعی به داروها و کنترل سوء استفاده‌های احتمالی، پروژه صدور حواله الکترونیک داروهای ویژه و حذف حواله‌های کاغذی توسط معاونت درمان دانشگاه و تحویل دارو در محل داروخانه های عرضه کننده منتخب در قالب یک چرخه کنترل شده طراحی و فاز آزمایشی (پایلوت) آن در استان تهران عملیاتی شده است.

انتظار می‌رود با همکاری و هماهنگی معاونین درمان و غذا و دارو دانشگاه / دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور، اقدامات مقتضی در جهت عملیاتی شدن سامانه، حداکثر از اول اسفند ماه سال جاری به عمل آید.

گفتنی است، پس از تاریخ فوق در سراسر کشور، سهمیه دارویی صرفاً بر اساس آمار حواله‌های ثبت شده اختصاص داده خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058617

وب گردی

وب گردی