نظام موضوعات «وقف و امور خیرین» در طرح پایش احصا می‌شود

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی از احصای نظام موضوعات «وقف و امور خیرین» ذیل برنامه پایش تدوین می‌شود.

احمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به نقش خیرین در تعالی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این دانشگاه با کمک مردم و خیرین راه‌اندازی شده و در حقیقت خیرین نقش مهمی در رشد و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی دارند.

وی افزود: تشکیل جامعه خیرین یکی از برنامه‌های مهم پیش رو به‌شمار می‌رود که به‌دنبال اخذ مجوز از وزارت کشور و تشکیل هیئت امنا متشکل از خیرین خوشنام دانشگاه هستیم تا کسانی که با اموال خود به دانشگاه وقف کرده‌اند با آمد و رفت های سلایق مختلف همچنان تکریم شوند.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در جلسه‌ای که با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص «وقف» برگزار شد و برگزاری همایش تخصص «وقف» به‌میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان به تصویب رسید.

حیدری خبر داد: احصای نظام موضوعات حوزه «وقف» درحال بررسی است که می‌توان در اقتصاد، آموزش عالی و بسیاری از حوزه‌های مختلف تحلیل‌های علمی و پژوهشی برای آن ارائه داد. وقف پیشینه عمیقی در دین و عادات ایرانیان دارد که در ساله‌های اخیر کم‌فروغ بوده و لازم است بررسی‌های علمی بر روی آن انجام بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: احصای نظام موضوعات وقف با همکاری مشترک آستان قدس رضوی و سازمان امور خیریه و اوقاف و دانشگاه آزاد انجام خواهد گرفت و همه موضوعات مرتبط آن در این نظام موضوعات پیش‌بینی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058631

وب گردی

وب گردی