ضعف هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان باعث ایجاد مفاسد شده است

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: باعث تاسف است که هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اغلب پرونده‌های ارجاعی را در چارچوب وظیفه نمایندگی دانسته و افراد را تبرئه می‌‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان درباره بررسی مجدد پرونده نمایندگان در هیئت نظارت رسیدگی نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نوشتند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: مجلس شورای اسلامی در رأس امور و یکی از مظاهر مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است. بعد از گذشت چهل‌ سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی باید به ساختار و کارآمدی نظام اسلامی برآمده از آن توجه ویژه‌ای کنیم.

در نامه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان آمده است: اخیراً شورای نگهبان نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس شورای سلامی را اعلام نموده است. در این میان تعداد قابل توجهی از نمایندگان فعلی مجلس رد صلاحیت شده‌اند که به گفته سخنگوی شورای نگهبان مهم‌ترین دلایل رد صلاحیت‌ها، مفاسد اقتصادی، مفاسد اخلاقی و ضدیت با حاکمیت است. واضح است که یکی از دلایل اصلی رد صلاحیت امروز نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی عدم نظارت صحیح بر عملکرد و رفتار نمایندگان است. باعث تاسف است که هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اغلب پرونده‌های ارجاعی را در چارچوب وظیفه نمایندگی دانسته و افراد را تبرئه می‌‌کند.

در بخش پایانی این نامه آمده است: در همین راستا از جنابعالی تقاضامندیم تمامی پرونده‌های واصله در 4 سال گذشته که در هیئت نظارت بر رفتار نماینده‌گان مطرح شده مجدداً بررسی شود و نتایج آن ضمن ارجاع به قوه قضائیه جهت برخورد با متخلفان، به اطلاع عموم مردم شریف برسد تا شاهد حضور گسترده مردم و مشارکت سیاسی بالا در انتخابات پیش رو باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058634

وب گردی

وب گردی