مدرسه سما بروجن سال آینده افتتاح می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد واحد شهرکرد در دیدار با فرماندار بروجن گفت: با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد بروجن مدرسه سما در جوار این واحد دانشگاهی تأسیس می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شهرکرد، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در دیدار با فرماندار شهرستان بروجن که صبح امروز در فرمانداری بروجن برگزار شد، گفت: باتوجه به وجود آزمایشگاه ها و ساختمان های استاندارد و پژوهشکده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن، با بالابردن کیفیت به دنبال ایجاد راه کارهای کسب درآمدهای خارج از شهریه و بهره وری خوب در این واحد دانشگاهی هستیم.

ابراهیم رحیمی افزود: باتغییر رویکردها و سیاست ها در مجموعه کلان دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال اخیر، مسائل فرهنگی، آموزشی و پژوهشی رشد قابل ملاحظه ای در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور داشته است.

وی ادامه داد: در مسائل فرهنگی، عفاف و حجاب، در مسائل آموزشی ایجاد رشته های مهارت محور و در امور پژوهشی مسأله محور بودن مورد تأکید قرار گرفته است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در بخش دیگری از این دیدار پیشنهاد راه اندازی مدارس سما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن را مطرح کرد و بیان داشت: با وجود ساختمان 5 طبقه نوساز، استاندارد و بلا استفاده در واحد بروجن، ظرفیت تجهیز و تبدیل شدن این مجموعه به مدارس سما از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری امکان پذیر است.

وی گفت: ان شاءالله با همکاری فرمانداری شهرستان بروجن و مساعدت ویژه آموزش و پرورش استان، از مهرماه سال 1399 شاهد راه اندازی این مجموعه فرهنگی، آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن باشیم.

فرماندار شهرستان بروجن هم در این دیدار گفت: شهرستان بروجن دارای مراجع و موسسات آموزشی در سطح آموزش عالی است که بزرگترین آن ها دانشگاه آزاد اسلامی است.

مسعود ملکی افزود: این شهرستان همچنین در حوزه های صنعت و کشاورزی ظرفیت های بالایی دارد که انتظار می رود با ایجاد رشته های جدید و کاربردی، مقدمات رشد و توسعه این واحد دانشگاهی در شهرستان بروجن فراهم شود

وی گفت: 40 درصد صنعت استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن است که حدود 2 هزار نیروی انسانی در 5 شهرک، ناحیه، شرکت های صنعتی و فولاد مشغول کار هستند.

فرماندار شهرستان بروجن ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با ایجاد رشته های جدید و پرمتقاضی منطقه، در مقاطع تحصیلات تکمیلی و جذب حداکثری دانشجو، رشد و توسعه پیدا کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن هم در این دیدار افزود: با جمعیت یک هزار نفری دانشجویی، هیأت علمی و کارمندی در مجموعه واحد بروجن، با مشکل آب شرب مواجه هستیم.

نوربخش رضایی گفت: کم بودن فشار آب باعث شده که ما از قطب صنعتی آب بگیریم ولی قطب صنعتی و آب منطقه ای هزینه آب را بالا برده است و این امر موجب ایجاد مشکلاتی در این واحد دانشگاهی شده است.

وی در پایان از مسئولین خواست برای ایجاد رفاه بیشتر برای دانشجویان، تدابیری اندیشیده شود که مشکل آب شرب در این واحد دانشگاهی کاهش یابد.

در این دیدار یک ساعته حجت الاسلام رضا قاسمی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و نادر پور ارشد رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هم مطالب و پیشنهاد هایی را در جهت پیشرفت این واحد دانشگاهی در سطح شهرستان مطرح کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1058640

وب گردی

وب گردی