برگزاری مسابقه «دام‌تاپ» برای ارتباط دامپروری و IT/ فرآیند ارتباط با صنعت تسهیل می‌شود

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال‌و‌بختیاری از برگزاری مسابقه ملی دامپزشکی با عنوان دام‌تاپ خبر داد.

احمد حقانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مسابقات ایده تا عمل دانشجویی با موضوع دامپزشکی گفت: این مسابقه در سطح ملی و در اکثر حوزه‌های دامپزشکی مثل دام کوچک، دام بزرگ، شیلات، بازرسی گوشت، ترکیب حوزه آی تی با دامپزشکی و... برگزار می‌شود.

او با بیان این که در این حوزه ایده‌هایی که توسط دانشجویان ارائه می‌شود را ثبت می‌کنیم، اضافه کرد: این ایده‌ها داوری شده و پالایش اولیه صورت می‌گیرد؛ در ابتدای کار حدود 20 ایده انتخاب شده و روز مسابقه از افرادی که این ایده‌ها را ارائه دادند دعوت می‌کنیم تا در سالن شهید مطهری دانشکده دامپزشکی گرد هم آمده و ایده‌های خود را توضیح دهند.

حقانی درباره علت انتخاب استان چهارمحال و بختیاری برای برگزاری این مسابقه توضیح داد: استان چهارمحال و بختیاری پتانسیل بالایی در حیطه دامپزشکی و دامپروری دارد. این استان در حوزه تولیدات دامی از استان‌های امن کشور به شمار می‌رود. چهارمحال و بختیاری با دام‌های سبک و سنگین عشایری، سنتی و صنعتی به عنوان یکی از قطب‌های دامپروری کشور شناخته می‌شود. از آن جایی که این استان از اقلیم مناسبی برای پرورش دام برخوردار است پیشنهاد برگزاری مسابقه ملی دامپزشکی ارائه و سازمان مرکزی نیز با برگزاری آن موافقت کرد.

او اظهار کرد: با توجه به نیازهای شناسایی شده کشور و طرح پایش و نظام موضوعات در این حوزه از آنجا که ارتباط ما فعلا با حوزه آی تی کم است و همچنین حوزه دام‌پزشکی و دامپروی و آی تی ارتباط چندانی با هم ندارند در یکی از موضوعات خود مشخصا به این موضوع پرداختیم تا این دو حوزه را به یکدیگر ربط دهیم.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از دلایل دیگر ما این بود که فرایندهایی که در حوزه دامپزشکی بازرسی گوشت و بهداشت مواد را تایید می کند شاید روند درستی نباشد. بنابراین اعلام کردیم تا افراد در این حیطه نیز ایده های خود را مطرح کنند تا اگر ایده جدید است با حمایت های لازم ایده های آنها را عملی کنیم.

حقانی معتقد است: این مسابقه می‌تواند ارتباط با صنعت را تسهیل کند. در حال حاضر ارتباط با سازمان نظام دامپزشکی کشور و صنایع مرتبط جهت حمایت از ایده های برتر صورت گرفته است؛ به عنوان مثال امتیاز بازآموزی امتیازی است که نظام دامپزشکی برای افرادی که می خواهند ارتقا پیدا کنند در نظر می‌گیرد. این امتیاز برای دامپزشکان حائز اهمیت است. ما با توجه به اهمیت این موضوع در حال رایزنی با نظام دامپزشکی استان هستیم تا امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شود.

او در پایان گفت: ایده های برگزیده دانشجویی در این مسابقه در قالب طرح های پژوهشی در کنار جوایز نقدی مورد حمایت قرار می گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058655

وب گردی

وب گردی