7 واحد دانشگاهی کد اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی دریافت کردند

عملکرد کمیته های سازمانی اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی واحدهای دانشگاهی در یازدهمین جلسه کمیته اخلاق دانشگاهی معاونت علوم پزشکی بررسی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، یازدهمین جلسه کمیته اخلاق دانشگاهی معاونت علوم پزشکی برگزار شد که در این جلسه محسن نفر، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، با اعطای کد اخلاق به ۷ واحد دانشگاهی متقاضی (شامل: تهران مرکزی، بهبهان، تربت جام، سنندج، خمینی شهر، بندرعباس و ابهر ) که مدارک و مستندات ارسالی آنها در این جلسه مورد تائید قرار گرفت، موافقت شد.

همچنین بر اساس گزارش عملکرد کمیتههای سازمانی اخلاق که مربوط به واحدهای دانشگاهی است، هم اکنون ۵۰ واحد دانشگاهی در ۲۴ استان کشور دارای کد کمیته اخلاق سازمانی از معاونت علوم پزشکی دانشگاه هساند که در سامانه ملی کمیته اخلاق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آدرس ethics.research.ac.ir به ثبت رسیده است. تاکنون برای ۷۲۱۱ مقاله، طرح های پژوهشی و پایان نامه های واجد شرایط کد کشوری اخلاق صادر کرده اند که عملکرد آنها به طور جداگانه در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، بیشترین کدهای اخلاق اختصاص داده شده به این پژوهش‌ها به ترتیب مربوط به دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، واحد علوم و تحقیقات تهران و واحد اصفهان (خوراسگان) است.

لازم به ذکر است معاونت علوم پزشکی دانشگاه در شهریور ماه سال ۱۳۹۴ موفق به کسب اعتبارنامه با صلاحیت کمیته ی اخلاق در پژوهش دانشگاهی با کد اختصاصی IR.IAU.REC از کمیته ملی اخلاق وزارت بهداشت شده است و مسئولیت بررسی و اعطای کد اختصاصی به واحدهای دانشگاهی تحت عنوان کمیته اخلاق سازمانی را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058659

وب گردی

وب گردی