دانشکده‌های کارآفرینی و خانواده تاسیس می‌شود/ احیای نشریات علمی علوم انسانی

مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد استان لرستان از تاسیس دانشکده‌های کارآفرینی و خانواده در واحدهای بروجرد و خرم آباد خبر داد.

جابر انصاری مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره لزوم تعالی علوم انسانی و اهمیت تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز اظهار‌ کرد: با تاسیس معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، موضوع تعالی علوم انسانی با رویکرد اسلامی در دستور کار واحدهای دانشگاهی قرار گرفت که تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز، یکی از ایده‌های خوب و کاربردی در این راستا بود. این موضوع می‌تواند شور و نشاط علمی را در رشته‌های علوم انسانی با رویکرد اسلامی درپی داشته باشد.

وی افزود:هیئت اندیشه ورز استان لرستان جلسات متعددی درواحدهای دانشگاهی استان و با استادان حوزه علوم انسانی برگزار کرده است؛ همچنین ماموریت‌ هرکدام از اعضای هیئت اندیشه به طور کامل تدوین شده است.

انصاری با اشاره به 3 محور فعالیت هیئت اندیشه ورز استان لرستان در حوزه تعالی علوم انسانی ادامه داد: فعالیت هیئت اندیشه ورز استان لرستان طی چندماه گذشته در 3 محور معطوف شده است که شامل تالیف کتاب، احیاء نشریات علمی حوزه علوم انسانی و مطالعه پیرامون راه اندازی دانشکده‌های جدید در واحدهای دانشگاهی می‌شود.

مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: مطالعات اولیه در حوزه تاسیس دانشکده کارآفرینی در واحد بروجرد و دانشکده خانواده در واحد خرم آباد انجام شده است که امیدواریم با تسهیل و طی شدن مراحل اداری در سازمان مرکزی دانشگاه، مهرماه سال 99 شاهد تشکیل این دو دانشکده باشیم.

وی با اشاره با چاپ نشریات علمی علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: احیاء دو نشریه در دستور کار هیئت اندیشه ورز استان لرستان قرار گرفته است؛ نشریه علوم قرآنی در واحد خرم آباد و نشریه علوم ورزشی در واحد بروجرد، دو نشریه ای هستند که چند شماره عقب بودند اما در آینده نزدیک احیاء خواهند شد. همچنین راه‌اندازی نشریه موضوعی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار گرفته که دانشجویان و استادان رشته‌های حسابداری،اقتصاد و مدیریت، مخاطب‌اصلی آن خواهند بود.

انصاری درباره جذب و پالایش استادان و اعضای هیئت علمی علوم انسانی بیان کرد: باتوجه به این که حدود 6 ماه از راه‌اندازی هیئت اندیشه ورز می گذرد، از میان 8 ماموریت تدوین شده برای هیئت اندیشه ورز، سه محوری که گفته شد جزو اولویت های ما قرار گرفت اما در جلسات آینده، درباره ساماندهی اعضای هیئت علمی و استادان حوزه علوم انسانی برنامه ریزی‌های دقیقی انجام خواهد شد.

مسئول‌هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان، ترویج کرسی‌های نظریه پردازی را یکی از اولویت‌های اصلی این هیئت دانست و یادآورشد: برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی باید در آیین نامه‌ها تبدیل به یک الزام شود زیرا که اثر گذاری بیشتری خواهد داشت؛ متاسفانه بعضی اوقات انگیزه کافی برای برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی وجود ندارد چرا که برخی افراد به دلیل مشکلات معیشتی، بیش از اندازه درگیر فعالیت‌های مرتبط با تدریس هستند و نمی‌توانند برای این حوزه وقت بگذارند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت طرح پایش در ساماندهی پایان نامه‌های مرتبط با علوم انسانی خاطرنشان کرد: طرح پایش می تواند به تخصصی سازی فعالیت اعضای هیئت علمی و پایان نامه‌های دانشجویی کمک کند که زمینه راه اندازی کرسی‌های ترویجی و نظریه پردازی را فراهم خواهد کرد. در این حوزه کار به صورت دستوری جلو نخواهد رفت اما می‌توانیم با تعریف یک مسیر مشخص مانند طرح پایش، زمینه تعالی علوم انسانی را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058752

وب گردی

وب گردی