ایده‌های برترِ مسابقات علمی  به مراکز صنعتی معرفی می‌شوند/ برگزاری ماراتن بازی‌سازی در همدان

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان از برگزاری دو مسابقه لیگ ماراتن بازی سازی، برنامه سازی، اپلیکیشن و همچنین استفاده از اماکن دانشگاه در راستای درآمدزایی خبر داد.

نسرین کرمی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برگزاری مسابقات علمی این واحد دانشگاهی گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان متولی برگزاری دو مسابقه علمی با عنوان مسابقات استفاده از امکانات بلاستفاده در دانشگاه و لیگ ماراتن برنامه نویسی بازی سازی و اپلیکیشین است. موافقت اصولی این دو مسابقه از ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان سازمان مرکزی اخذ شده و در حال پیگیری مقدمات برگزاری آن هستیم.

او با بیان این که مسابقه لیگ ماراتن در خرداد 99 برگزار می‌شود اضافه کرد: موافقت اصولی این مسابقه نیز از ستاد مرکزی باشگاه اخذ شده وموافقت نهایی آن نیز را به زودی گرفته و تبلیغات برای برگزاری آن آغاز می‌شود.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان درباره هدف از برگزاری مسابقه استفاده از اماکن بلااستفاده دانشگاه توضیح داد: در دانشگاه آزاد اسلامی و در برخی از واحدها با مشکل صندلی خالی مواجه هستیم؛ یک سری امکان مثل آزمایشگاه‌ها و یا ساختمان‌های مازاد داریم که تصمیم داریم نحوه استفاده از این امکان را به مسابقه گذاشته تا علاوه بر ایجاد فضای شور و نشاط دانشجویی منجر به استفاده بهینه از این فضاها شود.

کرمی با تاکید بر این که این مسابقه در نهایت منجر به درآمدزایی می‌شود گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با در اختیار قرار دادن فضاهای بلااستفاده دانشگاه به سازمان‌ها و نهاد‌ها از آن درآمد غیرشهریه‌ای به دست بیاورد یا اینکه برخی ساختمان‌های بلااستفاده یا کهنه را تخریب و تغییر کاربری دهد.

او در خصوص مسابقه دوم نیز صحبت به میان آورد و گفت: مسابقه لیگ ماراتن بازی سازی، برنامه‌سازی و اپلیکیشن را همگام با دانشگاه‌های بزرگ ایران مثل دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه‌هایی که لیگ ماراتن دارند برگزار می‌کنیم. این مسابقه علمی است و خروجی اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های آن در راستای حل مشکلات کشور خواهد بود. نکته دیگر این که دانشجویان را به سرمایه‌گذارن خطر پذیر معرفی می‌کنیم که این موضوع در راستای ایجاد اشتغال نیز برای دانشجویان مفید خواهد بود.

کرمی درباره نحوه حمایت از ایده‌های برتر این مسابقات اظهار کرد: در راستای آیین نامه جدید باشگاه پژوهشگذان جوان و نخبگان از ایده‌های برتر حمایت خواهیم کرد؛ یکی از این حمایت‌ها واگذاری طرح‌های پژوهشی به ذهن‌های برتر است. همچنین معرفی برندگان مسابقات به مراکز صنعتی و تولیدی یکی دیگر از حمایت‌هاست که منجر به ایجاد بازار کار و پایلوت علمی برای ایده‌های برتر است.

او درباره انجمن‌هایی که در این مسابقات حضور دارند توضیح داد: برای برگزاری مسابقه اول یعنی استفاده از اماکن بلااستفاده محدودیت رشته نخواهیم داشت. برای مسابقه دوم انجمن‌های علمی کامپیوتر، آی تی، رشته‌های برق و الکترونیک و مشارکت دارند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان درباره برنامه‌های جانبی این مسابقات گفت: برگزاری کارگاه‌هایی که در راستای برگزاری بهتر مسابقه و یا کارآفرینی و درآمد زایی باشد از برنامه‌های جانبی خواهد بود. ایده برگزاری این مسابقات نیز بر پایه تفکر ارتباط صنعت با دانشگاه بنا شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058804

وب گردی

وب گردی