تولید ۱۰‌میلیون بذر خیار هیبریدی در دانشگاه آزاد دهاقان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در آیین تجلیل از پژوهشگران این واحد دانشگاهی ضمن اعلام این خبر گفت: حوزه پژوهش واحد دهاقان در سال گذشته شاهد پیشرفت‌های خیلی‌خوب و قابل‌قبولی در برنامه‌های مختلف خود بوده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دهاقان، تولید انبوه بذر هیبرید گلخانه‌ای، اولین مورد از موفقیت‌های واحد دهاقان محسوب می‌شود که با تلاش‌های صورت گرفته در واحد و نیز در استان و با همکاری شرکت دانش بنیان نگین‌بذر محقق شد و در ۶ ماه گذشته توانستیم ۱۰ میلیون بذر خیار هیبرید تولید کنیم. تولید و تجارت بذر منحصر به چند کشور محدود در جهان است و ما بسیار مسرور هستیم که این فناوری در استان اصفهان و واحددهاقان حادث شده‌است که نتیجه بیش از ۱۰ سال تحقیق و پژوهش همکاران ما در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان بوده که با لطف خداوند به تولید انبوه رسیده‌ است. تلاش ما بر آن است که تا پایان سال حدود ۳۰میلیون بذر در این واحد دانشگاهی تولید گردد که امیدواریم در سایه الطاف خداوند و تلاش همه دست‌اندرکاران، این امر محقق شود.

وی عنوان کرد: فعالیت آزمایشگاه مقاومت بتن در واحد دهاقان، موضوع دیگری است که در سال ۹۸ شاهد پیشرفت و موفقیت آن بوده‌ایم، در این خصوص نیز با همت همکاران گروه‌های عمران و معماری، آزمایشگاه مقاومت بتن راه‌اندازی شد که تمامی آزمایش‌ها در خصوص بتن در شهرستان و شهرستان‌های همجوار با مرکزیت آزمایشگاه بتن این واحد دانشگاهی در حال انجام است. هدف در این بخش آن است که با توجه به تجهیزات مطلوبی که در این آزمایشگاه موجود است، آزمایشگاه دوام بتن را تا پایان سال راه‌اندازی کنیم و با این واسطه، پروژه‌های مختلفی را در جنوب کشور اجرا نماییم، چرا که آزمایشگاه دوام بتن واحددهاقان تنها آزمایشگاه دوام بتن در جنوب ایران است.

حجازی ادامه داد: در جذب هسته‌های فناور، بیش از ۴ هسته فناور، فعالیت خود را در مرکز رشد واحد شروع کرده‌اند که انتظار می‌رود تا پایان سال بر تعداد این هسته‌های فناور افزوده شود و شاهد ارتقای آنها باشیم. مراکز تحقیقاتی واحد نیز با تلاش اعضای هیئت علمی، بیش از بیش از پیش به سوی اهداف در نظر گرفته شده در حال حرکت هستند و قراردادهایی برای انجام طرح‌های درآمدزا نیز منعقد شده‌است.

در پایان این آیین، از علیرضا شیروانی، سید محمدرضا داودی، به عنوان پژوهشگران برتر واحد، بابک بهفروز به عنوان مدیر پژوهشی برتر استان اصفهان، اسماعیل باقری، محمدرضا شریفی به عنوان استادان ارتقا یافته به مرتبه استادیاری، دانشجو محمدحسین عطاپور به عنوان مؤلف پایان‌نامه برتر دانشجویی کارشناسی ارشد استان تقدیر به عمل آمد.

کد خبر: 1058810

وب گردی

وب گردی