استاندار تهران:  با ۶۰۰ میلیون متر مکعب مصرف گاز رکورد زدیم

استاندار تهران با انتقاد از مصرف بی رویه انرژی گاز گفت: ما امسال با مصرف ۶۰۰ میلیون متر مکعب مصرف گاز رکورد زدیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران عصر امروز در جلسه شورای اداری استان تهران که با حضور معاونان استانداری، فرمانداران، شهرداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان تهران برگزار شد، گفت: ما در دی ماه سال جاری شاهد حوادث خاصی بودیم که شروع آن با شهادت سردار سلیمانی که رهبر انقلاب از این شهادت به عنوان یوم الله نام بردند.

استاندار تهران با اشاره به این منظر که راه شهید سلیمانی تبدیل به یک مکتب و الگو برای مردم شده است، گفت: ما دیدیم که مردم چگونه با حضور در تشییع پیکر شهید سلیمانی از او قدردانی کردند و بزرگترین تشییع جهان را رقم زدند و لذا ما باید در برابر مردم سر تعظیم فرو آوریم.

محسنی بند پی با بیان اینکه بیش از ۵ میلیون نفر جمعیت در تشییع شرکت کردند که در هیچ مکتبی قابل تعریف نیست، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون هیچ نیرنگی نبوده که آمریکا بر علیه ما تدارک ندیده باشد، ولی ما امروز روز به روز پخته‌تر شدیم که این نشان از قدرتمندتر شدن ایران دارد.

او با بیان اینکه قدرتمندی ما شکست هیبت آمریکا بود،گفت: بعد از جنگ جهانی دوم هیچ قدرتی نتوانست به آمریکا چپ نگاه کند، ولی ما با موشک‌های خود پایگاه‌های آن‌ها را منهدم کردیم.

استاندار تهران با بیان اینکه از سوی دیگر هم حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی را داشتیم، گفت: به درستی که باید بر عزیزانی که در این پرواز جان خود را از دست دادند نام شهید نهاد.

محسنی بند پی افزود: حماسه دیگر مربوط به روز جمعه است که دیدیم مردم تهران با حضور حداکثری خود نماز جمعه را به امامت رهبر انقلاب برگزار کردند و دوباره وحدت را به جامعه تزریق کردند و باید شرایطی را فراهم کرد که این شرایط مردم را دچار نارضایتی نکند.

او با بیان اینکه انقلاب ما روز به روز بالنده‌تر می‌شود و توطئه‌های استعمار هم پایان پذیر نیست، گفت: من از عوامل انتظامی و نظامی که برای برگزاری نماز جمعه همکاری کردند تشکر می‌کنم.

استاندار تهران با اشاره به جمله‌ای از رهبر انقلاب که فرموده بودند باید قوی باشیم، گفت: این قوی بودن قبلا هم در بیانیه گام دوم تاکید شده بود که بخشی از آن مربوط به حوزه اقتصادی و بخشی هم مربوط به حوزه علمی بود.

محسنی بند پی افزود: ما توانستیم نشان دهیم که ظرفیت علمی ما توانسته ابعاد این حادثه را به درستی تببین کند و توانستیم نشان دهیم که ما مردم هوشمندی هستیم و علم را در همه آحاد کشور تقویت می‌کنیم.

او در ادامه به موضوع انتخابات پرداخت و گفت: انتخابات نماد مردم سالاری دینی است و از برکات انقلاب ما است است که ما یکسال در میان انتخابات داریم و مردم می‌توانند در سرنوشت خود تصمیم گیری کنند و ما باید مجریانی امانتدار باشیم.

استاندار تهران افزود: هر چه مشارکت ما بیشتر باشد ضعف و ناامیدی دشمن هم بیشتر خواهد بود.

محسنی بند پی در ادامه به مصوباتی که در حال آسیب شناسی است پرداخت و گفت: مثلا اداره کل محیط زیست در استان‌های مختلف ساختاری یکسان دارد در حالی که باید ساختار آن بر اساس شرح وظایف و تکالیف هر استان متفاوت باشد.

او در ادامه از افزایش مصرف انرژی انتقاد کرد و گفت: ما هنوز در خانه، جامعه و اداره خود مصرف انرژی بالایی داریم و باید درجه وسایل گرمایشی را در حد استاندارد قرار دهیم.

استاندار تهران با بیان اینکه امسال ۶۰۰ میلیون متر مکعب مصرف داشتیم که رکورد زده‌ایم، گفت: این وضعیت سبب افزایش نیازهای گلخانه‌ای می‌شود.

محسنی بند پی در پایان با تاکید بر اینکه باید بپذیریم که دولت مالک و کارفرمای خوبی نیست، گفت: ما امسال ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برای فعال کردن پروژه‌های مولد تکلیف داریم که باید آن را به سرانجام برسانیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1058821

وب گردی

وب گردی