حج ۹۹ جلوه‌ای از معنویت و همدلی ملت و اتحاد امت اسلامی خواهد بود

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حج تمتع سال آتی جلوه ای از معنویت و همدلی ملت ایران که نماد استقامت در برابر استکبار جهانی است و اتحاد امت اسلامی خواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی رضا رشیدیان روز دوشنبه در جریان دیدار مسئولان حج با رهبر معظم انقلاب طی ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه در حوزه‌های مسئولیتی خود افزود: عملیات حج ۹۸ هم در نهایت همدلی و همراهی بخش‌های مختلف توأم با عزت و اقتدار حجاج ایرانی و نظام جمهوری اسلامی برگزار شد.

وی گفت: برای برگزاری هر چه بهتر مراسم حج تمتع در سال آتی هم برنامه‌ها بر مبنای آسیب شناسی حج ۹۸ با توجه و تمرکز بر ظرفیت‌های دانایی و تجربه، تدوین و طبق زمان بندی انجام شده، اجرایی می‌شود.

رشیدیان گفت: مذاکرات رسمی برای حج سال ۹۹ یک ماه قبل با طرف عربستانی به انجام رسید و مطالبات، مشکلات و ملاحظات خود را به آنها اعلام کردیم و با توجه به این مباحث و نیز نظرات طرف مقابل توافق نامه امضا شد.

وی توضیح داد: در حج امسال هم با توجه به نگاه حاکمیتی نظام به موضوع حج، علی رغم افزایش نرخ ارز در کشور با حمایت‌های رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور (رئیس شورای عالی حج و زیارت) و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی بانک مرکزی در محاسبه نرخ ارزِ عملیات حج، مساعدت قابل توجهی شد و زائران با نرخ مناسب‌تری موفق به تشرف شدند.

وی ابراز امیدواری کرد: در حج سال ۹۹ نیز این رویه با توصیه رهبر معظم انقلاب و عنایت رئیس جمهوری ادامه یابد.

رشیدیان از جمله چالش‌های جدی در حج سال ۹۸ را مربوط به حوزه حمل و نقل هوایی و مساله فشار عربستان سعودی در افزایش قیمت بلیط هواپیما و عدم صدور مجوز حضور برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی دانست و گفت: در نهایت شرکت هواپیمایی ایران ایر با حضور مؤثر و درخشان و همراهی در جلوگیری از افزایش قیمت بلیط، اقتدار و توانمندی عرصه صنعت هوایی کشورمان را یکبار دیگر به نمایش گذاشت.

وی تصریح کرد: در حج امسال برنامه‌های ایمن سازی سفر، شناسایی مخاطرات و مراقبت و خدمت رسانی مناسب هیأت پزشکی از حجاج آسیب پذیر، تأمین تسهیلات رفاهی و کنسولی برای زائران با جلب مشارکت طرف‌های عربستانی در همه زمینه‌ها بخوبی اجرایی شد.

وی ادامه داد: در عین حال برخی مشکلات و ملاحظات نیز مستند سازی و به مسئولان عربستان منعکس شد.

وی از دیگر اقدامات مؤثر در حج امسال را استفاده از برنامه‌های هوشمند سازی عملیات اجرایی با هدف بکارگیری فناوری‌های نوین برای مدیریت بهتر عملیات و تسهیل خدمت رسانی به حجاج در حوزه‌های حمل و نقل، اسکان و امداد در مکه و مدینه و ایام تشریق عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058860

وب گردی

وب گردی