علت  اختلال در سامانه سیدا واحدیادگارامام(ره) هنوزمشخص نیست/ دانشجویان نگران انتخاب واحد نباشند

مسئول بخش آی تی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) گفت: هنوزعلت دقیق اختلال در سامانه سیدا مشخص نشده و نمی توانیم با قطعیت درباره آن حرف بزنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اختلال در سامانه سیدا در برخی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مانند واحد یادگار امام خمینی(ره) طی چند روز گذشته مشکلات زیادی را برای دانشجویان ایجاد کرده است؛ به گفته دانشجویان، این سامانه چندین بار در روز قطع و وصل و سایت چندین ساعت از دسترس خارج می‌شود.

این مشکل باعث شده که دانشجویان نتوانند نسبت به اطلاع از نمرات خود و همچنین پرداخت شهریه اقدام کنند و لذا در روند انتخاب واحد آن‌ها که از 5 بهمن ماه شروع می شود، اختلال ایجاد کرده است.

البته این موضوع مرتبط با چند روز گذشته نیست بلکه سامانه سیدا هر ترم در جریان انتخاب واحد به علت شلوغی، از دسترس خارج می‌شود به طوری که تعویق افتادن فرآیند انتخاب واحد دانشجویان را در پی دارد.

در همین راستا، حسن کریمی مسئول بخش آی تی واحد یادگار امام(ره) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره علت این مشکل اظهارکرد: زمانی که اطلاعات سایت به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد ارسال می شود، شاهد اختلال در سامانه هستیم که البته بیشتر در روزهای تعطیل این اتفاق رخ می دهد.

وی افزود: این مشکل مرتبط با نرم افزار است که برای حل آن درحال گفت و گو با سازمان مرکزی هستیم؛ خوشبختانه امروز این مشکل حل شده و همکاران به صورت شبانه روزی پای کار هستند تا مشکل را برطرف کنند.

کریمی تصریح کرد: پس از ارسال اطلاعات به سازمان مرکزی، وب سرویس دچار مشکل می شود که احتمال می‌دهیم به دلیل کمبود ظرفیت سرور باشد؛ اما هنوزعلت دقیق آن برای ما مشخص نشده و نمی توانیم با قطعیت درباره آن حرف بزنیم.

مسئول بخش آی تی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگارامام(ره) گفت: البته احتمال دارد که مشکل از خود سازمان مرکزی باشد چرا که طی تماس با برخی واحدها، متوجه شدیم که سامانه سیدا در آن‌ها نیز این مشکل را داشته است.

وی در پاسخ به این سوال آیا امکان تکرار اختلال در سامانه وجود دارد یا خیر بیان کرد: بله این امکان وجود دارد اما همکاران ما به صورت شبانه روزی پای کار هستند که در صورت قطعی، بلافاصله سرور را ریست کنند و مشکل برطرف شود.

کریمی درباره امکان قطعی سایت در زمان انتخاب واحد گفت: نیروهای بخش آی تی واحد در زمان انتخاب واحد، 24 ساعته پای کار هستند تا هیچ مشکلی ایجاد نشود و لذا دانشجویان نگرانی از این بابت نداشته باشند؛ به دنبال این هستیم که تا قبل از شروع انتخاب واحد چندین سرور جدیداضافه کنیم تا مشکلی برای روند ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان ایجاد نشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058892

وب گردی

وب گردی