افزایش نگرانی‌ها در مورد سیستم غذایی کنونی

نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که سیستم غذایی کنونی ما فقط 3.4 میلیارد نفر از مردم را به طور مستمر تغذیه خواهد کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، براساس تحلیلی از سیستم کشاورزی جهانی، سیستم غذایی کنونی ما می‌تواند تنها 3.4 میلیارد نفر از مردم را بدون نقض محدودیت‌های سیاره‌مان، تغذیه کند. با این حال، سازماندهی مجدد کشاورزی همراه با برخی تغییرات رژیم‌های غذایی ما را قادر می سازد تا 10 میلیارد نفر را به طور مستمر تغذیه کنیم.

«دیتر گرتن» در مؤسسه تحقیقات تأثیر آب و هوایی پوتسدام آلمان و نویسنده این مطالعه اعلام کرد که انسان نباید در مسیر تولید مواد غذایی با استفاده از هدر دادن محیط زیست پیش برود.

در سال 2009، محققان 9 مرز را برای سیاره زمین شناسایی کردند که در واقع اگر بخواهیم سیستم‌های پشتیبانی از زمین را حفظ کنیم نباید از آنها تجاوز کنیم.

چهار مرز مربوط به کشاورزی، عدم استفاده بیش از حد نیتروژن، که باعث ایجاد مناطق مرده در دریاچه‌ها و اقیانوس‌ها ‌شود، عدم مصرف زیاد آب شیرین رودخانه‌ها، قطع جنگل و حفظ تنوع زیستی 4 مورد از این مرزها بودند که توسط تیم گرتن مورد بررسی قرار گرفتند.

نتیجه گیری تیم تحقیقاتی این است که امروز نیمی از تولیدات مواد غذایی، این محدودیت ها را نقض می کنند. با این حال، این تجزیه و تحلیل‌ها نشان می دهد که این محدودیت‌ها از نظر جغرافیایی مشکل ایجاد می‌کنند بنابراین با تغییر اینکه چه چیزی در کجا کشت شود می‌توان 10 میلیارد نفر را در چهار محدوده تغذیه کرد.

این امر مستلزم بازپس گیری مزارع در مناطقی است که بیش از 5درصد گونه‌ها در معرض تهدید قرار می گیرند. بازآفرینی زمین‌های کشاورزی که در آن بیش از 85درصد جنگل‌های گرمسیری کاهش یافته، کاهش برداشت آب برای آبیاری و اهداف دیگر و کاهش استفاده از کود نیتروژن در جایی که آب‌های سطحی خیلی زیاد است باید مورد توجه قرار گیرند مزارع می‌توانند در مناطقی گسترش یابند که از این محدوده‌ها تجاوز نشود.

به عنوان مثال، این می تواند به معنای محدود کردن استفاده از کود در مناطقی از شرق چین و اروپای مرکزی و گسترش آن در بخش‌هایی از آفریقای جنوبی، صحرای آفریقا و غرب آمریکا باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058896

وب گردی

وب گردی