آمریکا تصور نمی‌کرد ترور سردار سلیمانی باعث قیام جهان اسلام شود

دانشیار دانشگاه تربیت مدرس گفت: آمریکا هیچ‌گاه گمان نمی‌کرد که ترور سردار سلیمانی باعث قیام مردم ایران و جهان اسلام شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا شجاعی‌زند در نشست «بررسی قیام عمومی پسا تشییع سپهبد حاج قاسم سلیمانی در تهران، دلایل وقوعی و پیامدهای راهبردی» که در سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد، گفت: شهادت حاج قاسم از نقاط عطف ایران و منطقه است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب که سال‌ها در ارتباط با سردار سلیمانی بودند، درباره وی تاکید دارند که شهید سردار سلیمانی از مردان نیک روزگار بودند.
دانشیار دانشگاه تربیت مدرس عنوان کرد: آمریکا هیچ‌گاه گمان نمی‌کرد که ترور سردار سلیمانی باعث قیام مردم ایران و جهان اسلام شود.

وی بیان کرد: آمریکا به شدت در زمینه شناخت مردم ایران ضعف دارد؛ علت آن نیز نبود برآورد از واکنش‌های بعد از ترور سردار سلیمانی است.

شجاعی‌زند خاطر نشان کرد: برخی از دشمنان انقلاب و نظام تلاش دارند تا قیام اجتماعی در مراسم تشییع را یک هیجان ساده اجتماعی نشان دهند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: بدرقه پیکر حاج قاسم یک استثنا در ایران بود؛ اما بازهم برخی افراد تمایل دارند آن را یک اتفاق ساده قلمداد کنند.

وی ادامه داد: واقعه وداع با پیکر حاج قاسم دارای پیام‌های بسیار ارزنده‌ای بود؛ تشییع هر شهید مانند شهید حججی و شهدای غواص باعث شد مردم به خود بیایند؛ اما این ایام برای برخی افراد زودگذر بوده است.

این استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: ملت نباید شهدای عزیز را به دست فراموشی بسپارد، راه شهدا باید ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به توفیقات نظام جمهوری اسلامی بیان کرد: ایران یک نظام موفق و توانمند در جهان بوده که نشان می‌دهد انقلاب راه درستی پیموده است.

شجاعی‌زند مطرح کرد: به‌ سکوت وادار کردن آمریکا کار بزرگی است که سپاه ایران توانسته‌اند آن را به خوبی انجام دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد: در حال حاضر تنها رهبر انقلاب پای نظام ایستاده و از مردم دفاع می‌کند و بقیه مسئولان و کارگزاران تنها به غر زدن و بهانه‌گیری مشغول‌اند.

وی درباره توفیقات نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران فرصتی برای شکل‌دهی به جامعه زنده و پرتکاپو به‌شمار می‌رود. همچنین جامعه ایران به مراتب از کشورهای غربی بازتر و دموکراتیک‌تر است.

شجاعی‌زند بیان کرد: انقلاب موقعیت دین را در ایران و جهان تغییر و آن را از جایگاه انفعالی به الگوی توسعه‌ای تغییر داده است.

این تحلیل‌گر مسائل جامعه شناسی خاطرنشان کرد: قابلیت‌ها و پتانسیل پنهان اسلام توسط انقلاب به عرصه ظهور رسیده است و مسلمانان از آموزه‌های دینی می‌توانند در حوزه‌های مختلف استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058898

وب گردی

وب گردی