حضور استادان در صنایع، پلی برای توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی گفت: ایجاد فرصت مطالعاتی برای حضور استادان در صنعت، پلی است برای توسعه و تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت که گام بزرگ دانشگاه آزاد در حل مسائل و نیازهای موجود در صنایع محسوب می‌‌‌شود.

آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در گفت‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌‌‌‌‌‌‌های این واحد دانشگاهی در ایجاد فرصت مطالعاتی برای استادان و اعضای هیئت علمی گفت: طرح ماموریت فرصت مطالعاتی در صنعت، یکی از اثر‌بخش‌‌‌ترین طرح‌‌‌ها در توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت بوده که ثمرات بسیاری دارد. در این طرح، استادان به صورت تمام‌‌‌‌‌‌وقت و نیمه‌‌‌‌‌وقت یا به عنوان مامور به خدمت در صنایع مختلف داخلی و خارجی اعزام می‌‌‌‌شوند.

وی تشریح کرد: استادانی که به صورت تمام‌‌‌وقت به صنایع مختلف اعزام می‌‌‌‌شوند یک یا دو ترم را در صنعت گذرانده و حقوق خود را از دانشگاه دریافت می‌‌‌‌کنند. نکته حائز اهمیت در این طرح، حضور استادان مختلف در صنایع گوناگون به تناسب نیازمندی‌‌‌‌های هر استان بوده که در این دوره، دانش این استادان برای رفع مشکلات موجود در صنایع به کار گرفته شده و از سوی دیگر این استادان هم از تجربیات موجود در صنایع مختلف بهره‌‌‌‌‌‌‌‌مند خواهند شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در ادامه درباره اثرگذاری اعزام استادان به صنایع مختلف داخلی و خارجی برای گذراندن دوره فرصت مطالعاتی خاطرنشان کرد: حضور استادان در صنایع مختلف خارج از کشور و اعزام به دیگر کشورها برای گذراندن دوره‌‌‌های فرصت مطالعاتی علاوه بر آشنایی با علوم و تجهیزات روز دنیا در صنایع گوناگون منجر به انتقال این فنون به داخل کشور خواهد شد؛ البته این امر در صورتی تحقق خواهد یافت که استادان ما متعهد به بازگشتن به کشور بوده و کلیه دانشی که فراگرفتند را به صنایع موجود در کشور انتقال دهند.

رنجبران تاکید کرد: در حال حاضر، استادانی که برای گذراندن دوره طرح مطالعاتی به خارج از کشور اعزام شده باشند نداریم؛ اما در سطح استان، صنایع فعالی در حوزه خودروسازی و داروسازی و بسیاری صنایع فعال دیگر داریم که برای اعزام استادان به صنایع مختلف، نیازمندی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های موجود را بررسی کرده و طبق نیاز موجود، استادان را به صنایع مختلف اعزام می‌‌‌‌کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که در بخشنامه فرصت مطالعاتی استادان در دانشگاه آزاد وجود دارد، محدود بودن آن در اختصاص یافتن این قوانین به استادان رسمی قطعی و رسمی آزمایشی است که تعداد این استادان در واحدهای دانشگاهی اندک بوده و بیشترین همکاری ما با استادان حق‌‌‌التدریس است. در حال حاضر در واحد ایلخچی فقط دو استاد با این شرایط داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی متذکر شد: بدون تردید، ایجاد فرصت مطالعاتی برای حضور استادان در صنعت، پلی است برای توسعه و تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت که گام بزرگ دانشگاه آزاد در حل مسائل و نیازهای موجود در صنایع محسوب می‌‌‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058901

وب گردی

وب گردی