سراهای نوآوری بستری برای فعال‌‌‌‌سازی ظرفیت‌‌‌‌های فناورانه دانشگاه است

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب گفت: بستر سرای نوآوری امکان تقویت فناوران دانشگاه و فعال‌‌‌سازی ظرفیت‌های نهفته دانشگاه را فراهم می‌کند.

مصطفی عابدی رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره زیرساخت‌های اختصاص‌یافته به فناوران مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب اظهار کرد: این واحد دانشگاهی دو ساختمان با زیربنای هزار و 500 مترمربع در دارآباد و قلهک تهران به هسته‌ها و واحدهای فناور اختصاص داده که اکنون بیش از 20 گروه کسب‌وکار استارتاپی و 3 شرکت دانش‌بنیان در این مجموعه‌ها مستقر شده‌اند.

وی افزود: براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری منعقد شده، ساختمان شفق واحد تهران جنوب با زیربنای بالغ بر 2 هزار مترمربع برای راه‌اندازی سرای نوآوری در حال آماده‌‌‌‌سازی است.

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب اظهار کرد: با توجه به برنامه علمی این واحد دانشگاهی در حوزه انرژی و مواد، سرای نوآوری نیز در همین حوزه فعالیت‌های خود را آغاز خواهد کرد. با راه‌اندازی سرای نوآوری انرژی و مواد شاهد شکل‌گیری الگوی دانشگاه مسئله‌محور خواهیم بود. نظام مسائل صنایع نیرو، انرژی و صمت در این سرای نوآوری و کسب‌وکارهای نوآورانه رفع می‌شود.

عابدی از استقرار شرکت‌های مواد و انرژی در مراکز رشد دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب خبر داد و گفت: اکنون شرکت‌هایی در زمینه‌های پنل‌های خورشیدی، اتوماسیون و راه‌اندازی سیستم‌های تبرید جذبی، بهینه‌سازی مصرف انرژی و تولید انرژی در مرکز رشد این واحد دانشگاهی درحال فعالیت هستند و گردش مالی قابل قبولی نیز دارند.

وی بیان کرد: بسیاری از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دارای پتنت‌های ثبت شده و مجوزهای تولید هستند و تعدادی از شرکت‌های مستقر نیز در مسیر اخذ مجوز دانش‌بنیانی قرار گرفته‌اند. بستر سرای نوآوری امکان تقویت فناوران دانشگاه و فعالسازی ظرفیت‌های نهفته دانشگاه را فراهم می‌کند.

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب خاطرنشان کرد: طبق اقدامات صورت گرفته، سرای نوآوری انرژی و مواد این واحد دانشگاهی همراه با سایر سراهای استان تهران در دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058950

وب گردی

وب گردی