گام دوم زمان بهره‌وری از منابع انسانی‌بجای ذخایر طبیعی است

رئیس دانشکده و پژوهشکده پدافند غیر عامل دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: عده بسیاری معتقدند در گام دوم باید از معادن و ذخایر طبیعی برای پیشرفت استفاده کرد؛ اما نظر مقام معظم رهبری این است که در گام دوم باید از منابع انسانی بخوبی بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رضا غفارپور در نشست تخصصی گام دوم انقلاب اسلامی توسعه علوم و فناوری‌های نوین که امروز چهارشنبه ۲ بهمن‌ماه ۹۸ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان منتظر بودند چهلمین سالروز پیروزی انقلاب را نبینند؛ اما رهبر معظم انقلاب با صدور بیانیه گام دوم، نقشه راهی برای جوانان ترسیم کردند.

وی ادامه داد: مسیر علم و فناوری مشخص است و خداوند با هیچ امتی پیمان اخوت نبسته؛ بلکه به جهادگران فارغ از نژاد و جغرافیا کمک کنند. باید جهادی و براساس مکتب و حکمت امام خمینی (ره) عمل کنیم. ایشان یک‌تنه مقابل ابرقدرت‌ها ایستادند و دنیا را بهت‌زده کردند.

رئیس دانشکده و پژوهشکده پدافند غیر عامل دانشگاه جامع امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم در همین جمله خلاصه می‌شود؛ جهادی بزرگ برای ساختن ایرانی بزرگ. باید تغییری ایجاد کنیم تا ابتدا اطراف خود را تغییر داده و سپس به تمدن‌سازی برسیم.

غفارپور بیان کرد: مشکلی که آمریکا با ایران دارد این است که بعد از گذشت چهل سال همچنان نظامی انقلابی در راس امور است و دچار تغییر ماهیت نشده است. مدیریت جهادی و تکیه بر اصل «ما می‌توانیم» دو عامل اصلی موفقیت در گام اول بوده‌ و یقینا همین دو عامل رمز موفقیت در گام دوم نیز خواهند بود.

وی افزود: اگر بگوییم «نمی‌توانیم» امید جای خود را به ناامیدی در جامعه خواهد داد. در گام اول به‌دنبال هر علم و فناوری نوینی رفتیم، به آن دست یافتیم و بازهم می‌توانیم چنین اقداماتی را انجام دهیم.

غفارپور تاکید کرد: عده بسیاری معتقدند در گام دوم باید از معادن و ذخایر طبیعی برای پیشرفت استفاده کرد؛ اما نظر مقام معظم رهبری این است که در گام دوم باید از منابع انسانی خوبی بهره ببریم؛ چون نیروی انسانی خوب می‌تواند برداشت صحیحی از منابع طبیعی انجام دهد.

وی با بیان‌اینکه باید نظامات را تغییر داده و جبهه جهاد علمی تشکیل دهیم عنوان کرد: دانشگاه صنعتی شریف همان مهندس برقی را تربیت کند که دانشگاه صنعتی امیرکبیر یا علم و صنعت تربیت می‌کنند. دانشگاه‌های سراسر کشور واحدهای یکسانی ارائه می‌دهند؛ اما باید سازماندهی جدید ایجاد کنیم.

غفارپور تصریح کرد: به‌طور مثال اگر صنایع فولاد به دانشگاه خاصی واگذار شود، مهندس برق و مدیری که در این دانشگاه آموزش می‌بیند در راستای رفع نیازهای صنعت فولاد خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058970

وب گردی

وب گردی