پاسخ مخاطبان به هنرپیشه‌های انصرافی در ۱۱ دقیقه

استقبال از پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره فیلم فجر و اتمام بلیت سینماهای پرمخاطب ظرف 11 دقیقه نشان می‌دهد هنرپیشه‌های انصرافی، شناخت درستی از خود و مخاطبانشان ندارند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، طی دو هفته اخیر شاهد موج کناره‌گیری‌ها و انصراف‌ها از حضور در جشنواره فیلم فجر و دیگر رویدادهای هنری و فرهنگی بودیم. اتفاقی که در اعتراض به برخی مسائل سیاسی روی داد و جریان روشنفکری نیز تلاش کرد با این حرکت دست به ایجاد شکاف بین اقشار مردم بزند. اتفاقی که با واکنش‌های هنرمندانی نظیر کیهان کلهر، شهاب حسینی، سیروان خسروی و ... همراه شد و سیل ناسزا و توهین کاربران شبکه‌های اجتماعی را روانه افرادی کرد که در دام این رفتار شبه‌روشنفکری طیفی از هنرپیشه‌ها نیفتاده بودند و موضع خود را شفاف اعلام کرده بودند.

بسیاری بر این باور بودند این انصراف‌ها زمینه کم‌رونق و بی‌فروغ شدن رویدادهای هنری کشور که در دهه فجر برگزار می‌شود را فراهم می‌کند؛ ولی حالا در اولین گام خبرهای رسیده از آمار پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره فیلم فجر نشان می‌دهد مردم و مخاطبان دل به این رفتارهای خالی از اندیشه نمی‌دهند و ترجیح می‌دهند افراد را با اثر هنری‌شان قضاوت کنند نه با رفتارهای عجولانه برخاسته از موج شبکه اجتماعی!

سیمون سیمونیان، مدیر دبیرخانه جشنواره فیلم فجر درباره پیش‌فروش بلیت‌های این جشنواره گفت: ظهر امروز (30 دی) در دقیقه 11 پیش‌فروش فیلم‌ها در سینماهای پرمخاطب جشنواره، همه بلیت‌ها خریداری شد که این غافلگیرکننده بود. امسال با اینکه در هر سانس ظرفیت سینما‌ها را افزایش داده‌ایم، با استقبال بالای مخاطب روبه‌رو شدیم. سال گذشته در هر سانس 7500 ظرفیت داشته‌ایم و امسال به 9400 در هر سانس این ظرفیت افزایش یافته است. استقبال کم‌نظیر مردم باعث شد در دقیقه 11 پیش‌فروش فیلم‌ها در سینماهای پرمخاطب، بلیت تمام سانس‌ها خریداری شود. بعد از گذشت یک ساعت از بازگشایی سامانه پیش‌فروش بلیت فیلم‌ها 8 هزار سری و یعنی 80000 بلیت خریداری شد و احتمالا جلسه فوق‌العاده‌ای خواهیم گذاشت.

او با اشاره به این که سرعت تکمیل ظرفیت سینماها غافل‌گیرکننده بود، افزود: با این شرایط احتمالا چون اولویت ما مردم هستند، ظرفیتی از بلیت‌ها و سازمان‌های دولتی را به مردم تعلق خواهیم داد.

سیمونیان ادامه داد: فروش اینترنتی اولویت خریداری بلیت است؛ چون از این طریق بازار سیاه خرید و فروش بلیت به شیوه غیرقانونی از بین خواهد رفت.

اسلامشهر یکی از شهرهایی بود که در اتفاقات آبان سال جاری، کانون اتفاقات بود ولی استقبال در این نقطه نشان داد که فرهنگ ابزار مهمی برای اصلاح است و گروهی ترجیح می‌دهند از مسیر حرکت‌های فرهنگی دست به اصلاح و رفع نواقص بزنند؛ «رضا عظیمی» مدیر سینما فجر اسلامشهر در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره گفته: امسال برای اولین بار بلیت‌فروشی آنلاین داشته‌ایم و با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شدیم.

او ادامه داد: سال گذشته برای بلیت‌فروشی آنلاین نتوانستیم خدماتی ارائه دهیم، امسال برای اولین بار بلیت‌فروشی آنلاین داشتیم و با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شدیم. سال گذشته سینما فجر در رتبه 45 سینماهای کشور قرار گرفت و این درحالی است که این سینما قبلا در رتبه بالای 200 بوده است.

عظیمی در پایان اظهار امیدواری کرد که مخاطبان این سینما در ایام برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تجربه خوبی را پشت سر بگذارند.

در واقع این خبر و دیگر خبرها که حکایت از استقبال مخاطبان از پیش‌فروش بلیت‌ها دارد، بیانگر این است که هنرمند اگر اعتراضی دارد بهتر است از مسیر ابزاری که در اختیارش است؛ یعنی هنرش، آن را بیان کند و از این مسیر صدایش را به گوش جامعه برساند. هنرمندان با انصراف‌های خود سعی کردند برگزارکنندگان را تحت فشار بگذارند و پیامی به مخاطبان ارسال کنند تا آنها نیز به صف آنها بپیوندند ولی مخاطبان با استقبال از پیش‌فروش بلیت‌ها نشان دادند، ترجیح می‌دهند به هنر و اثر هنری توجه کنند. در واقع این هنر است که می‌تواند فرایند اصلاح را بهبود ببخشد. علاوه بر این ماجرای پیش‌فروش بلیت‌‌ها ثابت کرد هنرپیشه‌ها درک و شناخت درستی از مخاطبان خود ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058971

وب گردی

وب گردی