تشکیل شورای مشورتی با والدین در آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از تشکیل شورای مشورتی با والدین در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: هرچه ساختار رسمی  آموزش و پرورش به ایجاد ارتباط با والدین توجه بیشتری داشته باشد، این امر به سطوح پایین‌تر مانند ادارات و مدارس نیز سرایت خواهد کرد.

نورعلی عباسپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه در حال حاضر فرهنگی مبنی بر بسندگی مدرسه برای کمک‌های مالی اولیا در مدارس رواج دارد، اظهار کرد: در چند سال گذشته مخصوصاً در مراکز استان‌ها، معادل ریالی کمک‌های غیر اولیای دانش‌آموزان از کمک‌های نقدی آنان در حال پیشی‌گرفتن است، به طوری که می‌توان ادعا کرد که آموزش و پرورش از ظرفیت خانواده‌ها و توانمندی‌های خانواده‌ها استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش بر 6 ساحت استوار است که از جمله آن می‌توان به ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، ساحت تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، ساحت تربیت علمی و فناوری، ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی، ساحت تربیت زیستی و بدنی و ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری اشاره کرد.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: بر مبنای 6 ساحتی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده، کارگروه‌های تخصصی توسط دفتر انجمن اولیا و مربیان در مدارس پیش‌بینی شده؛ این کارگروه‌ها در حال حاضر در بسیاری از مدارس به مرحله اجرایی رسیده است. هر یک از والدین متناسب با تخصص خود در یکی از این کارگروه‌ها به فعالیت می‌پردازد.

وی با بیان اینکه دیدگاه کمک مالی به مدرسه تغییر پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: هرچه آگاهی مردم در زمینه فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان در مدارس افزایش پیدا کند، بیشتر شاهد استقبال والدین خواهیم بود. مدیر مدرسه باید حمایت لازم در زمینه استفاده از ظرفیت‌های والدین را داشته باشد، در صورت تحقق این امر، توانمندی هر یک از اولیا می‌تواند در خدمت مدرسه قرار بگیرد.

ارتباط والدین و مراجع تصمیم‌گیر کشور افزایش می‌یابد

عباسپور در ادامه از تسهیل ارتباط والدین و مراجع تصمیم‌گیر کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر تلاش می‌کنیم امکاناتی را فراهم کنیم که والدین با استفاده از آن بتوانند به صورت مستقیم با مراجع تصمیم‌گیر در وزارت آموزش و پرورش یا مجلس شورای اسلامی در ارتباط باشند. انجمن اولیا و مربیان در راستای تسهیل این ارتباط تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه مسئله تربیت تنها مسئله آموزش و پرورش نیست، اظهار کرد: تربیت دانش‌آموزان به‌عنوان مسئله‌ای برای جامعه به‌شمار می‌رود. به‌همین منظور زمانی که در مسائل تربیتی دانش‌آموزان کمبودی حس می‌شود، باید از مجلس و حتی دولت خواست در این زمینه پاسخگو باشند.

تشکیل شورای مشورتی با والدین در آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر تلاش می‌کنیم خانواده با مراجع تصمیم‌گیر و تأثیرگذار در حوزه تربیتی دانش‌آموزان گفتمان داشته باشد.

وی از تشکیل شورای مشورتی با والدین در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: هرچه ساختار رسمی آموزش و پرورش به ایجاد گفتمان و ارتباط با والدین توجه بیشتری داشته باشد، این امر به سطوح پایین‌تر مانند ادارات و مدارس نیز سرایت خواهد کرد.

عباسپور در پایان گفت: در حال حاضر مشغول فراهم کردن و تقویت زمینه‌های لازم در درون آموزش و پرورش هستیم تا شورای مشورتی در استان و منطقه تشکیل و به محله نیز وصل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058976

وب گردی

وب گردی