شهرداری برای بارش های آخر هفته آماده است

معاون شهردار تهران با اشاره به پیش بینی های هواشناسی برای بارندگی های اواخر هفته گفت: برای هرگونه بارش باران و برف آمادگی کامل داریم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در جلسه ارتباط مستقیم سامانه 1888 ویژه بهمن ماه، که با حضور مجتبی یزدانی و مدیران حوزه خدمات شهری و محیط زیست شهرداری برگزار شد، یزدانی با بیان اینکه همه مجموعه شهرداری موظف اند تا به سامانه های 137 و 1888 به عنوان درگاه های ارتباطی شهروندان با شهرداری توجه کنند گفت: ما در حوزه خدمات شهری این آمادگی را داریم تا هر سه ماه یکبار در جلسات ارتباط مستقیم حاضر شده تا هم بیشتر در جریان مشکلات قرار بگیریم و هم به صورت اساسی به درخواست های شهروندان رسیدگی کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به تحلیل آماری پیام های مردمی از طریق سامانه های 137 و 1888 گفت: برخی معتقدند هرچه تعداد تماس شهروندان با این سامانه ها افزایش یابد، نشان دهنده مشارکت و اعتماد آنها به شهرداری است و برخی نیز تعداد بالای تماس ها را ناشی از وجود مشکلات شهری می دانند که در هر دو صورت وظیفه ما پاسخگویی مناسب و جلب رضایت شهروندان است و در همین راستا مقرر شد کارگروهی با حضور روسای سامانه های 137 و 1888 ، معاونان خدمات شهری مناطق 22 گانه و مدیران عامل سازمان ها و شرکت ها تشکیل شده تا پیام های تحلیلی این دو سامانه با سرعت بیشتری رسیدگی شود.

یزدانی گفت: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته برای کاهش زمان پاسخگویی به درخواست های شهروندان، هماهنگی میان معاونت خدمات شهری، سازمان بازرسی و امور مناطق برای ارسال مستقیم پیام های 137 از سامانه مرکزی به کارتابل شهرداران نواحی است.

آمادگی کامل حوزه خدمات شهری در بارندگی های آخر هفته

معاون شهردار تهران با اشاره به پیش بینی های هواشناسی برای بارندگی های اواخر هفته جاری، درباره میزان آمادگی حوزه خدمات شهری در برابر بارش های پیش رو گفت: در خصوص باران، ما پیش از این تمام نقاطی که ممکن است مشکل بارندگی داشته باشد از طریق کانال های سازمان آتش نشانی، سامانه های 137 و 1888 و دوربین های مرکز کنترل ترافیک احصاء کرده و موارد مربوطه را به مناطق، حوزه عمرانی و اداره کل خدمات شهری برای رفع و رجوع موضوعات اطلاع داده ایم و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.

وی ضمن اعلام آمادگی کامل نیروها و تجهیزات در زمان بارش برف، تصریح کرد: در برف اخیر نیز ما از تمام امکانات و ماشین آلات خود برای پیشگیری از بروز کمترین مشکل استفاده کردیم و برای بارندگی های پیش رو هم به نیروهای خدمات شهری آماده باش لازم داده شده است.

ضرورت مشارکت شهروندان در روزهای برفی

یزدانی بر همکاری بیشتر مردم در روزهای برفی تاکید کرد و کرد: ممکن است گاهی در برخی از مناطق به جهت شدت بارش ها مشکلاتی در تردد شهروندان وجود داشته باشد، اما این به معنای غافلگیر شدن نیست و با توجه به اینکه در زمان بارش برف امکان برف روبی و شن پاشی همه معابر به صورت همزمان وجود ندارد، لذا بازگشایی معابر اصلی در اولویت بوده و کیسه های شن نیز برای موارد ضروری، جهت استفاده شهروندان در سطح شهر تعبیه شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران همزمان با سومین سالگرد حادثه پلاسکو، در خصوص شناسایی ساختمان های ناایمن و همچنین آمادگی و به روز رسانی تجهیزات سازمان آتش نشانی گفت: شورای شهر با حساسیت زیاد پیگیری می کند تا کار بازرسی ساختمان های فرسوده انجام شود و ما نیز پس از شناسایی ساختمان های نا ایمن، بر حسب وظیفه قانونی خود موظف به دادن اخطار برای ایمن سازی این ساختمان ها هستیم.

طرح " پلاک ایمن" در شهر تهران کلید خورد

یزدانی از اجرای طرح " ساختمان ایمن" در سطح شهر تهران خبر داد و اظهار داشت: سازمان آتش نشانی در اجرای طرح مذکور این آمادگی را دارد تا به طور رایگان و در صورت تمایل از ملک شهروند بازدید کرده و پس از بررسی موارد ایمنی ساختمان، شناسنامه ای با عنوان " پلاک ایمن" به مالک ارائه دهد.

وی با بیان اینکه در محدوده بازار نیز کارهای ویژه ای در خصوص ایمن سازی صورت گرفته است افزود: در این راستا کارگروهی نیز در مناطق به ریاست شهردار منطقه، ستاد بحران مناطق، رئیس آتش نشانی محدوده و ادارات آب و برق تشکیل شده تا ساختمان هایی که از لحاظ ایمنی مشکل دارند شناسایی شده و مورد رسیدگی قرار گیرند.

یزدانی ارتقاء امکانات و تجهیزات آتش نشانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به بودجه تخصیصی مناسب در بحث ایمنی ساختمان، آموزش و تجهیزات، تنها در سال گذشته 21 دستگاه نردبان خریداری شد و در حال حاضر وضعیت سازمان آتش نشانی شهرداری تهران مطلوب است به گونه ای که از تجهیزات سازمان آتش نشانی تهران برای خدمات رسانی به سایر شهرها و استان ها در زمان بحران استفاده می شود.

در جلسه ارتباط مستقیم این هفته سامانه 1888 که مسعود حمزه ای رئیس سازمان بازرسی نیز در آن حضور یافت، معاون و مدیران حوزه خدمات شهری پاسخگوی 230 تماس شهروندان بودند که از مجموع این تماس ها موضوعات نصب، تعویض و جابجایی مخازن زباله، سد معبر دستفروشان و وانتی ها، پرداخت حقوق کارگران و مزاحمت های صنفی به ترتیب بیشترین مطالبات مردمی را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058999

وب گردی

وب گردی