شرکت در انجمن اولیا و مربیان به معنای پرداخت پول نیست

نماینده انجمن اولیا و مربیان کردستان در وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر اقداماتی در راستای افزایش سرانه دانش‌آموزی و تصحیح تفکر مبنی بر دریافت کمک‌های مالی توسط انجمن اولیا و مربیان در مدارس شکل گیرد، یک گام به برداشتن دیوار بین خانواده و مدرسه نزدیک‌‌تر خواهیم شد.

دیار احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه یکی از موانع مشارکت خانواده‌ها در مدارس، مربوط به مسائل مالی است، اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید مدرسه، خانواده و مدیر به عنوان اضلاع تربیتی دانش‌آموزان شناخته می‌شوند، اگر بخواهیم فاصله بین خانواده و مدرسه را کم کنیم، وزارت آموزش و پرورش باید در راستای افزایش سرانه دانش‌آموزی تلاش بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به دیدگاه غلطی که درباره انجمن اولیا و مربیان در مدارس وجود دارد، بیان کرد: زمانی که انجمن اولیا و مربیان، خانواده‌ها را برای جلسه‌های انجمن یا مراسم‌های مختلف به مدرسه دعوت می‌کنند، بسیاری از آنان می‌پندارند این دعوت به منظور دریافت کمک‌های مالی صورت گرفته است.

نماینده انجمن اولیا و مربیان کردستان در وزارت آموزش و پرورش گلایه‌هایی مبنی بر سرانه پایین دانش‌آموزان مطرح کرد و گفت: کمبود بودجه‌ای که در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم، به دلیل سرانه پایین دانش‌آموزی اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد:‌ انجمن اولیا و مربیان در مدارس بیشتر نقش مداخله‌گر میان اولیا و مدرسه را ایفا می‌کنند؛ زیرا بیشتر مشکلات مالی مدارس از طریق انجمن‌های اولیا و مربیان رفع می‌شود.

احمدی اظهار کرد: اگر اقداماتی در راستای افزایش سرانه دانش‌آموزی و تصحیح تفکر مبنی بر دریافت کمک‌های مالی توسط انجمن اولیا و مربیان در مدارس شکل گیرد، یک گام به برداشتن دیوار بین خانواده و مدرسه نزدیک‌‌تر خواهیم شد. در چنین شرایطی می‌توان انتظار داشت والدین بیشتر مشارکت داشته باشند و مسائل و مشکلات خود را در مدارس بیان کنند.

وی اظهار کرد: در صورت ایجاد ارتباط میان مدرسه و خانواده‌ها، از تاثیرپذیری محیط دانش‌آموزان نیز کاسته خواهد شد. برعکس این موضوع نیز ممکن است اتفاق بیفتد، اگر فاصله بین مدرسه و خانه وجود داشته باشد،‌ دانش‌آموزان به راحتی می‌توانند تحت تاثیر محیط‌های ناسالم قرار گیرند،‌ در چنین شرایطی تربیت دانش‌آموزان دچار مشکل خواهد شد،.

وی در پایان افزود: در صورت افزایش فاصله بین خانواده و مدرسه، آسیب‌های اجتماعی نیز افزایش پیدا کرده و در گام‌های بعدی به آموزش و پرورش نیز انتقال داده می‌شود. به‌همین منظور باید از ایجاد فاصله بیشتر میان خانواده‌ها و مدارس جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059005

وب گردی

وب گردی