ارسال بیش از ۱۸ هزار پتو برای سیل‌زدگان سیستان وبلوچستان

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ارسال ۱۸ هزار و ۵۴۰ تخته پتوی مینک و ۲۹ هزار قوطی کنسرو لوبیا و تن ماهی به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حامد سجادی با اشاره به ادامه ارسال محموله های امدادی و غذایی برای مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان از انبارهای امدادی سازمان امداد و نجات و جمعیت هلال احمر استان های مختلف سراسر کشور، گفت: اقلام امدادی ارسال شده شامل چادر، پتو، نایلون پوششی چادر، موکت، والور، بسته های غذایی ۷۲ ساعته و یک ماهه، قند و شکر، کنسرو، روغن، تن ماهی، حبوبات و چای بوده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: ۱۸ هزار و ۹۲۳ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۶ هزار و ۵۹۰ بسته غذایی یک ماهه، ۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه چادر امدادی، ۱۸ هزار و ۵۴۰ تخته پتو مینگ، ۵ هزار کیلوگرم نایلون پوششی، ۶ هزار و ۷۲۵ تخته موکت، ۳۰هزار و ۶۲۷ بسته قند و شکر، ۲ هزار و ۲۲۰ شعله والور، ۱۲ هزار و ۸۲۷ قوطی روغن، ۲۹ هزار و ۱۳۷کیلوگرم حبوبات، ۲۱ هزار و ۱۴ قوطی کنسرو لوبیا، ۷ هزار و ۸۳۹ قوطی کنسرو تن ماهی و یک هزار و ۴۰۰ بسته چای برای توزیع در میان سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شد.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شد به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب این استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان سیستان و بلوچستان را در پی داشته است.

در این استان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی شده اند.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1059036

وب گردی

وب گردی