ایجاد مراکز مشاوره برای اجرای دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بر ایجاد مراکز مشاور امین، تقویت کمیته‌های انضباطی و فعالیت نیروهای متعهد در فضای مجازی در اجرای دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از یزد، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره اهمیت حفظ حجاب و عفاف گفت: گامی که در زمینه حفظ حجاب و عفاف در دانشگاه آغاز شده باید جدی گرفته شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در جمع اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اذعان داشت: انقلاب اسلامی ایران مقدمه‌ای برای انقلاب حضرت مهدی (عج) است و ما باید تا پای جان برای این انقلاب ایستاده و با سربلندی و افتخار آن را تقدیم امام زمان کنیم.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران را یک عالم دینی با دست خالی آغاز کرد، امام خمینی (ره) درحقیقت یک استاد بود که چند ویژگی مهم داشت، اندیشمندی و متفکر بودن به معنای واقعی از ویژگی‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بود.

حجت‌الاسلام کلانتری با بیان اینکه حجاب و عفاف و شئون فرهنگی و اجتماعی، موضوع بسیار مهمی در جامعه است، گفت: عفاف و حجاب و پوشش مناسب از دستورات دینی و حدود الهی است و شکستن حجاب مقدمه‌ای برای سست کردن اعتقادات فرهنگی، سیاسی و دینی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: حجاب و عفاف یک پرچم و نماد است و دشمنان برای از بین بردن این پرچم و اجرایی کردن مقاصد شوم خود ابتدا به این نماد حمله‌ور می‌شوند.

حجت‌الاسلام کلانتری در ادامه با تبیین آیین‌نامه آراستگی و شئون فرهنگی و رفتار دانشگاه گفت: این دستورالعمل بر اساس اسناد بالادستی و نیز مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که ناظر بر مسائل حجاب، عفاف و رفتارهای درون دانشگاه است، تنظیم و پس از یک هزار ساعت کارِ کارشناسی، در نهایت با تصویب شورای فرهنگی دانشگاه، مهرماه ۹۷ توسط رئیس دانشگاه ابلاغ شده است.

وی، انجام کار معرفتی در دانشگاه با محوریت حجاب و عفاف را ضروری خواند و در رابطه با دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری، اظهار کرد: مبنای نگارش این دستورالعمل اسناد بالادستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرامین امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و سند دانشگاه آزاد اسلامی است.

حجت‌الاسلام کلانتری با تأکید بر اینکه در اجرای این دستورالعمل همه در دانشگاه مسئول هستند، ادامه داد: گام اول این دستورالعمل کار معرفتی است که باید دانشجویان، کارمندان و اساتید توجیه شده و در فضای گفتمانی قوی به بیان نظرات خود بپردازند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: بسیج اساتید، کارکنان و دانشجویان، هیئت‌های مذهبی، اساتید معارف اسلامی، کانون‌های فرهنگی هنری، کارشناسان فرهنگی دانشگاه، اساتید علاقه‌مند به این مباحث در ابتدا باید این فضای گفتمانی را در دانشگاه ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام کلانتری بر ایجاد مراکز مشاور امین قوی، تقویت کمیته‌های انضباطی، فعالیت نیروهای متعهد و قوی در فضای مجازی و ... در اجرای دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری تأکید کرد.

گفتنی است، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای حضور خود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به همراه هیئت همراه در معراج شهدای این دانشگاه حضور پیدا کرد و با مقام شامخ و والای شهدا با اهداء گل تجدید میثاق کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059037

وب گردی

وب گردی