ایران قهرمان سومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی

ایران در سومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بجنورد، سومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، از دوشنبه هفته جاری به مدت سه روز با حضور ۱۰۰ ورزشکار از ۲۱ کشور در سالن ورزشی سالوک دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد که با قهرمانی تیم جمهوری اسلامی ایران به کار خود پایان داد.

در این مسابقات تیم‌ها و ورزشکاران شرکت‌کننده در رشته‌های تیمی و مهارت‌های فردی زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان تیم ایران با مجموع ۱۴۶ امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد، جمهوری آذربایجان با ۱۳۰ نایب‌قهرمان و عراق با ۱۱۶ امتیاز عنوان سومی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.

نتایج سومین دوره از مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به این شرح بود که در رشته تیمی، تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ایران با ترکیب پژمان سکونتی(کردستان)، احسان حدادی(گلستان)، محمدرضا ابوالحسنی(اصفهان)، عباس مرادی زاده(یزد) و سوران‌الله مرادی(کردستان) با غلبه بر دیگر حریفان خود و با کسب ۷۰۱ امتیاز در جایگاه نخست این رشته قرار گرفت و ورزشکاران عراق با ۴۸۴ امتیاز نایب قهرمان شدند و جمهوری آذربایجان و افغانستان به ترتیب با ۴۷۰ و ۳۷۳ امتیاز در رده‌های سوم و سوم مشترک قرار گرفتند.

در رشته سنگ، سوران‌الله مرادی ورزشکار تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ایران با غلبه بر دیگر حریفان خود و با کسب ۲۹۱ امتیاز مقام نخست این رشته را به نام خود ثبت کرد و رأفت ذاکر(جمهوری آذربایجان) با ۱۱۴ امتیاز نایب قهرمان شد و لوو سینگ(هند) و جهانگیر عرب اف (تاجیکستان) به ترتیب با ۱۰۰ و ۹۸ امتیاز در رده‌های سوم و سوم مشترک قرار گرفتند.

در رشته کباده،‌ جابر صبری عبدالامیر ورزشکار تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی عراق با غلبه بر دیگر حریفان خود و با کسب ۴۴۸ امتیاز، مقام نخست این رشته را از آن خود کرد. سوران الله مرادی(ایران) با ۴۳۰ امتیاز نایب قهرمان شد و محمدنوراعلا سالم اف(جمهوری آذربایجان) و سری ساروت چنورا رأی(بنگلادش) به ترتیب با ۳۵۳ و ۳۳۶ امتیاز در رده‌های سوم و سوم مشترک قرار گرفتند.

در رشته چرخ چمنی،‌ عباس مرادی زاده ورزشکار تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران با کسب ۷۲۵ امتیاز، مقام نخست این رشته را از آن خود کرد.حسین محمدحمید(عراق) با ۳۱۶ امتیاز نایب قهرمان شد و اورخان میرزا خانلر(جمهوری آذربایجان) و مصطفی نورستانی(جمهوری افغانستان) به ترتیب با ۳۱۱ و ۲۹۸ امتیاز در رده‌های سوم و سوم مشترک قرار گرفتند.

در رشته میل بازی پژمان سکونتی ورزشکار تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران با غلبه بر دیگر حریفان خود و با کسب ۷۹۸ امتیاز، مقام قهرمانی این رشته را از آن خود کرد. عامرابراهیم حسین البداغی(عراق) با ۳۷۹ امتیاز نایب قهرمان شد و خیام عروج اف(جمهوری آذربایجان) و عبدالمنیر رئوفی(افغانستان) به ترتیب با ۲۵۳ و ۱۰۵ امتیاز در رده‌های سوم و سوم مشترک قرار گرفتند.

در رشته چرخ تیز، محمدرضا ابوالحسنی ورزشکار تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران با غلبه بر دیگر حریفان خود و با کسب ۴۲۲ امتیاز، مقام نخست این رشته را از آن خود کرد.جابر صبری عبدالامیر(عراق) با ۳۶۹ امتیاز در جایگاه نایب‌قهرمانی قرار گرفت و اورخان میرزا خانلر اف(جمهوری آذربایجان) و کیزا لوبیگا(اوگاندا) به ترتیب با ۲۸۷ و ۱۹۶ امتیاز در رده‌های سوم و سوم مشترک قرار گرفتند.

در رشته میل گیری سنگین، امین شهریاری ورزشکار تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ایران با غلبه بر دیگر حریفان خود و با کسب ۵۹۰ امتیاز قهرمان شد. خیام عروج اف(جمهوری آذربایجان) با ۳۹۱ امتیاز نایب قهرمان شد و ریحا غالب الگبوری(عراق) و نوروز عرب اوف(تاجیکستان) به ترتیب با ۲۸۲ و ۲۱۶ امتیاز در رده‌های سوم و سوم مشترک قرار گرفتند.

در رشته کشتی پهلوانی و در وزن ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم محمدایرفان ساپوترا (اندونزی)، مشتاق حسن شریفی (افغانستان)، عباس مرادی زاده (ایران) و رنزو احمد (بنگلادش) در وزن ۶۰ تا ۷۰ کیلوگرم ممدی سلام اف(جمهوری آذربایجان)، حیدر عبدالامیر(عراق)، محمدرضا ابوالحسنی(ایران) و سراج الاسلام (بنگلادش) در وزن ۷۰ تا ۸۰ کیلوگرم رفعت گولالیف(جمهوری آذربایجان)، حسین محمد حمید(عراق)، حکیم الله بیک زاد(افغانستان) و دیبو رأی (بنگلادش) در وزن ۹۰ کیلوگرم بیرژن شیمردن (قزاقستان)، سوران الله مرادی (ایران)، سری ساروت چانورا رأی(بنگلادش) و عمار ابراهیم حسین او دگه (عراق) در وزن مثبت ۹۰ کیلوگرم ووسال یاشار جواد اف (جمهوری آذربایجان)، یون جاناتان(کامرون)، نوروز عرب اف (تاجیکستان)، موسی شکی کاگوما (تانزانیا) کسانی بودند که موفق مقام‌های نخست تا چهارم این مسابقات را کسب کردند.

علاوه بر ایران، ورزشکارانی از لهستان، استونی، ترکیه، قبرس، مجارستان، کره جنوبی، اوکراین، آذربایجان، بنگلادش، هندوستان، اندونزی، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، عراق، افغانستان، تانزانیا، اوگاندا، زیمباوه و کامرون در این مسابقات شرکت کردند.

کد خبر: 1059055

وب گردی

وب گردی