مشکل پول خرد در 20 هزار تاکسی تهران برطرف شد

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به تجهیز 20 هزار تاکسی خطی پایتخت به QR کد، گفت: شهروندان می‌توانند از طریق موبایل، کرایه تاکسی را پرداخت کنند و نیازی به نصب کارتخوان در تاکسی نیست.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پاسخ به مطالبه برخی از مردم تهران مبنی بر ضرورت تجهیز تاکسی‌ها به دستگاه کارتخوان گفت: موضوع نظام پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌ها به پیشنهاد سازمان تاکسیرانی در شورای شهر مطرح شد که ابتدا این مسأله در برخی از کاربری‌‌های تاکسی مانند تاکسی‌های دربستی، فرودگاهی و ترمینالی مدنظر قرار گرفت و در گام نخست برای این کاربری‌ها استفاده از کارتخوان مطرح شد.

در حال حاضر 20 هزار تاکسی خطی در پایتخت مجهز به QR کد هستند که با استفاده از موبایل رانندگان می‌توانند کرایه‌های خود را پرداخت کنند و نیازی به پرداخت نقدی و دغدغه پول خرد نیست

وی افزود: به دلیل مسائل مختلف در تاکسی‌های خطی استفاده از کارتخوان امکانپذیر نیست و بر همین اساس موضوع پرداخت موبایلی با سه شرکت استارت‌آپی مطرح شد و خوشبختانه به نتایج مؤثری دست یافتیم.

قنادان اعلام کرد: استفاده از کارتخوان در تاکسی‌های خطی مقرون به صرفه نیست و به نوعی عملیاتی هم نخواهد بود چرا که مسافران برای پیاده و سوار شدن فرصت چندانی ندارند و این موضوع سبب اختلال در این مسأله و حتی سبب ترافیک در خیابان‌ها می‌شود بنابراین پرداخت موبایلی مدنظر قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در حال حاضر 20 هزار تاکسی خطی در پایتخت مجهز به QR کد هستند که با استفاده از موبایل رانندگان می‌توانند کرایه‌های خود را پرداخت کنند و نیازی به پرداخت نقدی و دغدغه پول خرد نیست.

وی گفت: در حال حاضر همچنین با سازمان فاوای شهرداری برنامه‌ای را آغاز کرده‌ایم که بتوانیم پرداخت الکترونیک در تاکسی‌ها را توسعه دهیم ولی باید توجه داشت که این مسأله برای نهایی شدن در همه تاکسی‌ها کمی زمان می‌برد و با وجود گذشت یک سال از آغاز این کار اکنون نتایج خوبی حاصل شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059096

وب گردی

وب گردی