دوره آموزش مجازی  اخلاق پزشکی راه اندازی می شود

نایب رئیس شورای عالی اخلاق پزشکی با اشاره به اهمیت ایجاد رویکرد نوین به اخلاق پزشکی در کشور از راه اندازی دوره مجازی اخلاق پزشکی برای اعضای هیئت علمی دانشگاهها خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست هم اندیشی در حوزه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان روز گذشته با حضور باقر لاریجانی نایب رئیس شورای عالی اخلاق پزشکی برگزار شد.

در این نشست فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه اخلاق در سه حیطه آموزش، پژوهش و بالینی بررسی شد.

نایب رئیس شورای عالی اخلاق پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه اخلاق پزشکی فعالیت های مثبتی را انجام داده و در این زمینه فکورانه پیش رفته است.

لاریجانی در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده وزارت بهداشت در زمینه اخلاق پزشکی گفت: فعالیت هایی که در ایران در رابطه با اخلاق پزشکی صورت گرفته برای برخی از کشور ها غیرقابل باور است.

نایب رئیس شورای عالی اخلاق پزشکی با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی نباید صرفا نگاه قدیمی به اخلاق پزشکی داشته باشند که البته آن هم مهم است، اظهار داشت: نگاه قدیمی بحث اخلاق پزشکی تنها منحصر به ارتباط پزشک و بیمار بود در حالی که موضوعات جدیدی نیز مانند آموزش و آشنایی دانشجویان با اخلاق پزشکی وارد این حیطه شده که باید مورد توجه قرار داد.

وی با تاکید بر این موضوع که دانشگاه ها باید در زمینه آموزش در اخلاق پزشکی قوی عمل کنند، گفت: در این راستا قرار است به زودی دوره آموزشی مجازی اخلاق پزشکی را راه اندازی کنیم.

در این نشست محمد ستایش مسئول بسته اعتلای اخلاق حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مینا مبشر مدیر گروه اخلاق پزشکی و نوذر نخعی استاد رشته پزشکی اجتماعی در رابطه با فعالیت های انجام شده دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با اخلاق پزشکی صحبت کردند.

همچنین در این نشست چالش ها و در خواست هایی که در این حیطه وجود دارد توسط هر یک از اعضا بیان شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059105

وب گردی

وب گردی