نیازمند بازنگری در ایمنی ساختمان های بلندمرتبه هستیم

معاون عمرانی استانداری تهران از ورود جدی تر استانداری تهران به ایمن سازی ساختمان‌های بلند مرتبه خبر داد و افزود: با نظارت و پایش دقیق باید از بروز حوادث تلخی همچون آتش سوزی ساختمان پلاسکو جلوگیری کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد تقی زاده، در تشریح روند ایمن سازی ساختمان‌های بلند مرتبه در تهران گفت: یکی از موضوعاتی که در شهر تهران به واسطه وجود ساختمان‌های بلند مرتبه با قدمت طولانی مطرح است موضوع ایمنی ساختمانها است. در حقیقت در زمان احداث برخی از این ساختمان‌ها اساسا تکنولوژی ایمنی در حد امروز نبوده لذا نیازمند بازنگری در ایمنی این ساختمانها هستیم.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مقرر شده است شهردار ی تهران در سطح شهر از ساختمانها بازدید داشته باشد و ساختمانهایی که ضعف ایمنی و یا کمبودهایی در این حوزه دارند احصاء کند و نسبت به استانداردسازی و رفع نواقص آنها اقدام کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در محدود مرکزی شهر تهران هنوز ساختمانهای زیادی داریم که نواقص ایمنی دارند و هریک همانند ساختمان پلاسکو می توانند خطر آفرین باشند و بدتر آنکه تا به امروز اقدام جدی برای آنها نشده است.

معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی در سطح شهر تهران در حوزه ایمنی ساختمانها گام‌های خوبی برداشته است افزود: توسط سازمانهای متولی ایمنی به مالکیت این ساختمان‌ها اخطارهایی داده شده و در برخی موارد سیستم های اطفای حریق نصب شده است اما بی تردید این اقدامات کافی نیست.

وی ادامه داد: لازم است در برخی از این ساختمانها از حیث سازه‌ای مثل طراحی پله فرار تغییراتی اعمال شود تا هنگام بروز حوادث شاهد واکنش مناسب از سازه باشیم.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون جدید سازمان مدیریت بحران تغییر ساختاری خواهد داشت و به ریاست وزیر کشور کار خواهد کرد بر همین اساس استانداری تهران نیز ورود جدی تری در حوزه ایمنی ساختمان‌های تهران خواهد داشت و با نظارت دقیق بحث ایمن سازی ساختمان‌های بلند مرتبه را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059115

وب گردی

وب گردی