۲۳۰ بیمارستان کشور دارای بخش دندانپزشکی است

رییس اداره دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون ۲۳۰ بیمارستان در سراسر کشور دارای بخش دندانپزشکی است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز ،دکتر قاسم صادقی در مراسم اولین سمپوزیوم دندانپزشکی بیمارستان که در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: یکی از موضوعات مهم، توجه به نیازهای درمانی مردم در حوزه بیماری های سیستمیک است که بعضی از آنها لازم است در یک بخش بیمارستانی مرتفع شود.
وی افزود: جدا افتادن رشته دندانپزشکی از رشته پزشکی و ایزوله شدن دانشکده های دندانپزشکی تنها به عنوان مرکزی آموزشی و نه آموزشی درمانی، کیفیت آموزش را تحت تاثیر قرار داده است و همکاران جوان از رشته دندانپزشک این تصور را خواهند داشت که فقط در مطب‌ باید کارهای زیبایی و معمولی را انجام داد و اگر بیماران با نیازهای سیستمیک و خاص به آنان مراجع کنند به مراکز دانشگاهی ارجاع داده خواهند شد و این نقطه آغاز سرگردانی بیماران است.
صادقی گفت: برنامه راه اندازی مراکز دندانپزشکی ویژه بیماران خاص و صعب العلاج در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور بنابر وظیفه حاکمیتی وزارت بهداشت در سال ۹۷-۹۸ تدوین و ابلاغ شد، طبق این آیین نامه دانشگاه ها موظف به ارائه خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی به بیماران خاص و صعب العلاج در یک مرکز شدند.
رییس اداره دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداست ادامه داد: اکنون ۷۷ مرکز در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور آمادگی پذیرش بیماران خاص و صعب العلاج در حوزه دندانپزشکی را دارند.
وی در خصوص آیین نامه بیمارستان های دندانپزشکی افزود: مطالعات تطبیقی تاسیس بیمارستان های دندانپزشکی با همکاری تیم تحقیقاتی دانشگاه بقیه الله صورت گرفت و این آیین نامه بعد از یک سال و نیم مطالعه، بررسی و کار کارشناسی با تلاش همکاران تدوین و با امضای وزیر بهداشت در شهریور ماه امسال ابلاغ شد.

صادقی با بیان اینکه خوشبختانه اکنون امکان تاسیس بیمارستان دندانپزشکی در کشور مهیا است،‌ گفت: تاسیس اولین بیمارستان دولتی دندانپزشکی به دانشگاه علوم پزشکی تبریز واگذار و اولین مجوز تاسیس بیمارستان خصوصی در آذر ماه برای مرکزی تهران صادر شد.
وی افزود: تبدیل وضعیت دانشکده های دندانپزشکی از آموزشی به آموزشی درمانی با همکاری دبیرخانه شورای تخصصی دندانپزشکی که تاکنون از ۴۲ دانشکده برای ۱۴ دانشکده مجوز صادر شده است.
رییس اداره دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان مرکز آموزشی درمانی برای اولین بار بخش های درمانی خود را در تعطیلات آلودگی هوا به صورت آماده باش قرار داد و خدمات مورد نیاز مردم را ارائه می داد.
صادقی تاکید کرد: اکنون مجموعا ۲۳۰ بیمارستان دارای بخش دندانپزشکی هستند که ۴۴ بیمارستان در بخش خصوصی، ۱۱۲ بیمارستان در بخش دولتی، ۵۷ مورد در بخش غیر دولتی، ۱۴ مرکز خیریه و چند مورد در سایر مرکز درمانی کشور دارای بخش دندانپزشکی هستند.
رییس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت گفت: با همکاری معاونت آموزشی و مرکز ملی مهارت آموزی دوره مهارت های دندانپزشکی تحت بیهوشی برای همکاران تدوین و اجرا شد، خوشبختانه دندانپزشکان عمومی نیز در کنار متخصصان در این دوره آموزشی شرکت می کنند تا با بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل موجود کمبود نیرو را مرتفع و امکان دسترسی به خدمات مورد نیاز به مردم ارایه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059119

وب گردی

وب گردی