من دزدم/ از سرقت انباری تا خرید و خانه و ماشین از پول دزدی

 فردی که ادعا می‌کند با درآمدش از دزدی توانسته خانه و ماشین بخرد، دستگیر شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسین، تقریبا ۴۰ ساله به نظر می‌رسد. او در ابتدا ادعا می‌کند تنها یک فقره سرقت از انباری یک منزل مسکونی در منطقه‌ای ثروتمند نشین پایتخت داشته، اما کمی بعد می‌گوید یک خانه و دو ماشین از طریق سرقت از منازل به دست آورده است.

این سارق در حاشیه طرح رعد پلیس پیشگیری می‌گوید: متاسفانه معتادم و سابقه دار، اما خوشبختانه بی خانمان نیستم؛ من خانه و ماشین دارم.

او ادمه می‌دهد: ۸ سال است که اعتیاد دارم، اما خوشبختانه ازدواج نکرده ام. خانواده ام قسمم دادند دزدی نکنم، اما من بین زندان و خانه پدری‌ام همیشه در حال رفت و آمدم.

به نظر می‌رسد حسین از اشتباهاتش درس نگرفته و می‌افزاید: از ۶ سال پیش دزد شدم، من همیشه تنها کار می‌کنم و همدستی ندارم. ۲۰ بار دستگیر شده ام و در مجموع سه سال زندانی بودم و از شغلم راضی هستم.

این سارق در پاسخ به این سوال که شغل دیگری دارد، می‌گوید: من دزدم و شغلم همین است، درآمدم کم نیست که به دنبال شغل دیگری باشم، درآمدم خوب است و تاکنون هر چقدر نیاز داشته ام، به دست آورده ام.

او درباره نحوه سرقتش از انباری‌ها ادامه می‌دهد: نمای برخی خانه‌ها به شکلی طراحی شده که از طریق توری یا پنجره، می‌توان داخل خانه را دید. به همین دلیل در فرصتی مناسب می‌شود وارد شد و انباری‌ها را خالی کرد.

حسین می گوید: چندین بار خانه هم خالی کردم. طلا و دلار کسی را بردم که در شیکاگو زندگی می‌کرد، یک بار به خانه اش برگشتم تا ببینم آمده یا نه و متوجه دزدی شده؛ که فهمیدم اصلا برنگشته و نمی‌داند که خانه اش را دزد زده، پس به این پول‌ها نیاز نداشته، اما من توانستم با درآمد آن روزم، یک خانه بخرم.

این متهم اظهار می‌کند: در سرقت‌های بعدی هم یک خودرو پژو و یک ام وی ام خریدم، اما هیچکدام از اموالم به نام خودم نیست؛ چون ممکن است قانون آن‌ها را از من بگیرد برای همین اسناد به نام خانواده ام است.

او درباره زمان سرقت هایش می‌گوید: هر وقت از خواب بیدار می‌شدم از محله خودمان جنت آباد به سمت مناطق ۱ و ۲ می‌رفتم. در این مناطق، تعداد اعضای خانواده کم است، بیشتر خانه‌ها در طول روز خالی است و مردم سرکار و دانشگاه و مدرسه اند پس می‌توان به راحتی دزدی کرد.

او ادامه می‌دهد: برای هر خانه یکی دو روز وقت می‌گذاشتم و چک می‌کردم چه زمانی خانه خالی است یا با زنگ زدن مطمئن می‌شدم کسی در خانه نیست و وارد می‌شدم.

این سارق می‌گوید: در برخی مواقع مسافرکشی می‌کردم و در همان حال، خانه‌ها را رصد می‌کردم اگر متوجه خالی بدون خانه‌ای می‌شدم بازمی گشتم و سرقتم را انجام می‌دادم.

حسین در پاسخ به این سوال که تا به حال کسی از همسایگان به او شک نکرده است؛ می‌افزاید: وقتی با سر و وضع درست و حسابی بروی هیچ کس به دزد بودنت شک نمی‌کند. من با ماشین خودم می‌رفتم پس کسی به فردی که خیلی شیک از خانه شان بیرون می‌رود و چند وسیله در دست دارد و بعد سوار ماشینش می‌شود؛ شک نمی‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059122

وب گردی

وب گردی