سرای نوآوری رباتیک در واحد ایلخچی تأسیس می‌‌‌شود/ تولید نرم‌‌‌‌‌‌‌‌افزار ویدئو کنفرانس در دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی گفت: واحد ایلخچی ظرفیت لازم برای ایجاد سرای نوآوری در حوزه رباتیک دارد و قراردادهایی برای تولید ربات صنعتی با شرکت‌‌‌‌‌های خودروسازی منعقد کردیم.

آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در گفت‌‌و‌‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد سرای نوآوری در این واحد دانشگاهی گفت: یکی از طرح‌‌‌‌های مورد توجه دانشگاه آزاد برای هدفمندسازی و دریافت نتیجه صحیح از پژوهش‌‌‌ها، ایجاد سرای نوآوری در واحدهای دانشگاهی مختلف است که کسب و کار را وارد فعالیت‌‌‌‌‌‌‌های درون دانشگاهی کرده و مهم‌‌‌‌ترین ثمره آن اشتغال‌‌‌‌زایی خواهد بود.

وی تشریح کرد: در سرای نوآوری یک شتاب‌‌‌‌‌‌دهنده مستقر خواهد شد و این شتاب‌دهنده‌ها، از یک تیم استارتاپ که ایده‌ای مورد تایید آنها دارد حمایت می‌کنند. در واقع این شتاب‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌ها ایده‌ استارت‌آپ‌های مختلف را گلچین می‌کنند و بهترین آنها که در کمترین زمان به بیشترین سود برسد را انتخاب می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در ادامه خاطرنشان کرد: سرای نوآوری باید زیرساخت‌های لازم جهت حضور و استفاده از برنامه‌های سرا را برای دانشجویان و استادان فراهم کرده و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی خود را متناسب با بازار تقاضای شکل‌گرفته به‌روزرسانی کند. واحد دانشگاهی باید همکاری‌های لازم جهت تشکیل و توسعه سرای نوآوری داشته باشد و بودجه‌های مصوب در زمینه ایجاد و توسعه سرای‌ نوآوری را فراهم کند.

رنجبران درباره شرایط لازم برای کسب مجوز سرای نوآوری یادآور شد: ارائه تفاهم‌‌نامه همکاری با برخی از دستگاه‌های مرتبط دولتی و مراکز بزرگ صنعتی، وجود حداقل پنج شرکت دانش‌بنیان علاقه‌مند جهت استقرار در پردیس پارک علم و فناوری و ارائه 30 ایده فناورانه در ارتباط با محور کسب‌وکار تعیین‌شده سرای نوآوری، از جمله شرایط لازم در تاسیس آن است.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی هم برنامه‌ای جامع برای ایجاد سرای نوآوری دارد که ابتدا سرای مورد نظر در واحد تبریز راه‌‌‌اندازی خواهد شد و بعد از آن در دیگر واحدهای سراسر استان این طرح اجرایی می‌‌‌‌‌‌شود. در واحد ایلخچی هم ظرفیت لازم برای ایجاد سرای نوآوری در حوزه رباتیک داریم و واحد دانشگاهی ما جزو برترین‌‌‌‌های رباتیک در کشور و حتی دنیا محسوب می‌‌‌شود و قراردادهایی را برای تولید ربات صنعتی با شرکت‌‌‌‌‌های خودروسازی منعقد کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی گفت: یکی از دستاوردهای مهم واحد دانشگاهی ایلخچی که ظرفیت بالقوه برای ایجاد سرای نوآوری در این حوزه هم وجود دارد در زمینه تولید نرم‌‌‌افزار است. در حال حاضر، نرم افزاری در حوزه ویدئو کنفرانس تولید کردیم و کارآیی آن علاوه بر سازمان‌‌ها و ارگان‌‌های مختلف در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور بوده که بسیاری از استان‌‌‌‌ها از طریق این نرم‌‌‌افزار و با استفاده از ویدئو کنفرانس می‌‌‌توانند جلسات خود را بدون طی کردن مسافت‌‌‌های طولانی برگزار کنند که مهم‌‌‌ترین نتیجه آن صرفه‌‌‌جویی در وقت و هزینه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059123

وب گردی

وب گردی