حضور 120 سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در نشست فناوری TIM 2020

معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای دی-هشت (D8-TTEN) از حضور ۲۰ سرمایه‌گذار خارجی و ۱۰۰ سرمایه‌گذار داخلی در نشست سرمایه‌گذاری فناوری TIM فناوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، میلاد صدرخانلو معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای دی-هشت (D8-TTEN) در کنفرانس خبری دومین نشست سرمایه‌گذاری فناوری (2020 TIM) اظهار کرد: گروه دی هشت از سال ۹۶ شکل گرفته که در آن کشورهای مصر، نیجریه، ترکیه، ایران، پاکستان، مالزی، اندونزی و بنگلادش عضو هستند.این گروه یک هشتم جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: دبیرخانه دی هشت در ترکیه و تبادل فناوری در ایران مستقر است و یکی از فعالیت‌های اصلی این گروه تبادل اطلاعات و فناوری و جذب سرمایه‌گذاری مشترک است.

صدرخانلو بودجه مصوبه از دبیرخانه گروه دی هشت برای شبکه را حدود ۲۰ هزار یورو عنوان کرد و گفت: با تصویب این بودجه فعالیت شبکه پررنگ شده است. فعالیت مهم گروه دی هشت برگزاری نشست سرمایه‌گذاری فناوری TIM2020 است و هدف آن سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های فناورانه ۸ کشور است.

وی افزود: در نشست امسال حدود ۲۰ سرمایه‌گذار خارجی و ۱۰۰ سرمایه‌گذار داخلی حضور دارند تا بتوانند تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کنند. این رویداد، رویداد بین‌المللی است که در آن افراد شاخص از ایران و کشورهای مهمان حضور خواهند داشت.

صدرخانلو افزود: در حال حاضر بالغ بر 20 شرکت شامل سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و فرشتگان کسب و کار خارجی از 6 کشور (پاکستان، نیجریه، اتیوپی، بنگلادش، لبنان، و هند) جهت حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین در این رویداد سرمایه‌گذاران تاثیرگذار داخلی از جمله انجمن VC، صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت به پرداخت ملت، صندوق حمایت از صنایع الکترونیک و بالغ بر ۱۰۰ سرمایه گذار داخلی حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: از ۱۰۰ طرح ارسالی ۱۵ طرح گزینش شده است و در این رویداد با ۳ طرح منتخب تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری منعقد خواهد شد.

وی افزود: این رویداد در ۶ بخش استراتژیک بسیار تعیین کننده برگزار خواهد شد. در رویداد گروه دی هشت به منظور جذب سرمایه‌گذاری تجربه‌های موفق استارت‌آپ داخلی و خارجی معرفی می‌شوند. همچنین آموزش یک سری مفاهیم برای مخاطبان، برگزاری کارگاه آموزشی و جلسات B2B بین متقاضیان سرمایه‌گذاری است.

صدرخانلو افزود: کشورهای پاکستان، مصر، نیجریه، اتیوپی، بنگلادش، لبنان، هند و سوریه به این نشست سرمایه‌گذار اعزام کردند. در این رویداد محدودیتی برای بیان طرح‌های فناورانه نداریم؛ چرا که رویداد عمومی است. برای رویداد گروه دی هشت طرح‌هایی در حوزه انرژی‌های نو، دارو و تجهیزات پزشکی ارسال شده است. سه درخواست از طرف سرمایه‌گذار برای حوزه‌های دارو، تجهیزات پزشکی و انرژی داریم. همچنین برای دو استارت‌آپ خارجی در حوزه فین‌تک از کشور هند و استارت‌آپی در حوزه خدمات از کشور لبنان درخواست سرمایه‌گذاری شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059136

وب گردی

وب گردی