تست شخصیت‌‌‌‌‌شناسی در مراکز مشاوره انجام می‌‌‌‌شود/ ارائه مشاوره‌‌‌های شغلی، تحصیلی و خانوادگی به دانشجویان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: مراکز مشاوره واحد یزد، مشاوره‌‌‌های شغلی، تحصیلی و خانوادگی به دانشجویان و عموم مردم ارائه می‌‌کند.

معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد مرکز مشاوره کسب و کار در واحد یزد گفت: چند سال قبل، مرکز مشاوره‌‌‌‌‌‌ای برای ارائه خدمات مشاوه تحصیلی و خانوادگی دانشجویان در داخل فضای دانشگاه، ایجاد کردیم. در حال حاضر هم در قالب طرح مشاوره امین که در واحدهای مختلف دایر می‌‌‌‌شود، مرکز مشاوره‌‌‌‌ای در بیرون از فضای دانشگاه برای ارائه خدمات دانشگاهی تاسیس کردیم تا علاوه بر دانشجویان به عموم مردم هم خدمات‌‌‌‌رسانی داشته باشیم.

وی درباره چگونگی ارائه خدمات مشاوره‌‌‌ای در مراکز مشاوره واحد یزد اظهار کرد: در مرکز مشاوره امین که در قسمت مرکزی شهر یزد واقع شده مشاوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف تحصیلی و شغلی ارائه می‌‌‌‌‌شود. کلیه داوطلبان ورود به دانشگاه و دانش‌‌‌‌آموزان مقطع پیش‌‌‌دانشگاهی مدارس سما و دیگر مدارس استان می‌‌‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند. اعضای هیئت علمی و استادان ما در حوزه کارآفرینی، راهنمایی‌‌‌های مناسبی به داوطلبان کنکوری ارائه می‌‌‌کنند تا با شناخت بیشتر از رشته‌‌‌های مختلف و امنیت خاطر نسبت به انتخاب رشته تحصیلی خود اقدام کنند.

طباطبایی تاکید کرد: مراکز مشاوره ما در داخل و بیرون از فضای دانشگاه، خدمات گسترده‌‌‌ای به کنکوری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های امسال ارائه کردند. از جمله این فعالیت‌‌ها، گرفتن تست شخصیت‌‌‌‌‌‌شناسی از دانش‌‌‌آموزان و شناخت علاقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مندی آنها بوده تا براساس شناخت و توانمندی دانش‌‌‌‌‌‌آموزان انتخاب رشته مناسب انجام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در ادامه خاطرنشان کرد: در کنار خدمات مشاوره تحصیلی، راهنمایی و مشاوره لازم به افرادی که به دنبال ایجاد کارآفرینی هستند توسط استادان شاخص در این حوزه ارائه می‌‌‌شود. افرادی که در این مراکز مشاوره متصل به دانشگاه، خدمات‌‌‌رسانی دارند از اعضای هیئت علمی یا دانشجویان دکتری و فارغ‌‌‌التحصیلان واحد یزد هستند. در واقع راه‌‌‌اندازی این مراکز علاوه بر خدمات‌‌‌رسانی به مردم و دانشجویان، منجر به ایجاد اشتغال برای فارغ‌‌‌التحصیلان و به دنبال آن درآمدزایی و افزایش درآمدهای غیرشهریه‌‌‌ای شده است.

طباطبایی تاکید کرد: ارائه مشاوره‌‌‌‌‌‌های دینی و ازدواج از جمله دیگر فعالیت‌‌‌های ما در این حوزه بوده که کارشناسان مربوط خدمات لازم را در این خصوص ارائه می‌‌‌کنند. دانشجویانی که از خدمات مشاوره استفاده می‌‌‌کنند از تخفیف لازم بهره‌‌‌مند شده و عموم مردم هم هزینه‌‌‌ای پایین‌‌‌تر از دیگر مراکز برای دریافت خدمات مشاوره پرداخت می‌‌‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059140

وب گردی

وب گردی