گرفتار عده‌ای لیبرال غرب‌زده‌ایم/ کدخدا برای آقایان تره خُرد نکرد!

معاون اسبق وزیر امور خارجه ایران گفت: متأسفانه گرفتار عده‌ای غرب‌زده لیبرال در بین کارشناسان هستیم که اجازه اتکا به توان داخلی را نمی‌دهند.

منوچهر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ظهور ایران به‌عنوان ابرقدرت منحصربه‌فرد در جهان اظهار کرد: خوشبختانه خداوند متعال به ملت ما همه نعمات خود را ارزانی داشته است. ایران، کشوری مانند کویت یا عربستان سعودی نیست که فقط متکی به استخراج نفت باشد.

وی ادامه داد: ایران به لحاظ منابع زیرزمینی غنی است و انواع و اقسام معادن را دارد؛ همچنین امکانات مختلفی از نظر کشاورزی داریم و از حیث نیروی انسانی نیز هوش و استعدادهای جوانان ما در سطح فوق‌العاده‌ای قرار دارد.

معاون اسبق وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران خاطرنشان کرد: باید از تحریم‌ها استقبال کرده و آنها را تبدیل به فرصت کنیم. متأسفانه دولت‌هایی که سر کار می‌آیند، به‌جای اینکه از تحریم‌ها استقبال و از درون، سیستم را بیمه کرده و خودکفا کنند، نگاه آنها مدام به کدخداست.

محمدی بیان کرد: در چنین شرایطی، آمریکا نیز به ایران فشار می‌آورد. باید با ایجاد اقتصاد مقاومتی قدرتمند در داخل کشور، غرب را نیازمند خود کنیم، نه اینکه خود محتاج به آنها باشیم.

نباید نگاه‌مان به بیرون باشد

وی افزود: معتقدم کشور ما به‌صورت بالقوه تمام امکانات را دارد و این امکانات باید بالفعل شوند. نباید نگاهمان به بیرون باشد؛ بلکه باید با درون‌زایی به بیرون بنگریم. اگر این کار را انجام دهیم یقیناً موفق خواهیم شد؛ کما اینکه در حوزه نظامی همین کار را انجام دادیم.

معاون اسبق وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد: از ابتدای انقلاب، تحریم بوده‌ایم؛ اما بچه‌های بااستعداد و باایمان ما توانستند موشک‌های نقطه‌زن بسازند. همه این موشک‌ها بومی بوده‌اند، بدون اینکه حتی یک قطعه از خارج وارد شود. چرا در بخش‌های دیگر مانند کشاورزی و صنعتی نتوانیم اقدامات مشابهی انجام دهیم؟

محمدی ادامه داد: متأسفانه گرفتار عده‌ای غرب‌زده لیبرال بین کارشناسان هستیم که اجازه اتکا به توان داخلی را نمی‌دهند. باید آنها را کنار زد تا بچه‌های انقلابی جای آنها را بگیرند و ان‌شاءالله همان‌گونه که شهید حسن تهرانی‌مقدم توانست موشک بسازد، بچه‌های انقلابی هم باید وارد میدان شوند و هم اتومبیل بومی تولید و هم امکانات دیگر را مهیا کنند.

وی در پایان گفت: جوانان می‌توانند ایران را از وابستگی به نفت خام رها کنند. اگر این اتفاق بیفتد، به نتایج مثبتی خواهیم رسید. یقین دارم در آینده همین‌طور خواهد شد؛ چون آقایان با نگاه به کدخدا به جایی نرسیدند و کدخدا هم برای آنها تره خُرد نکرد!

انتهای پیام/

کد خبر: 1059145

وب گردی

وب گردی