احکام رتبه‌بندی معلمان شاغل در مدارس استثنایی کشور صادر می‌شود

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی گفت: احکام رتبه‌بندی معلمان شاغل در مدارس استثنایی کشور صادر می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سیدجواد حسینی در سفر به استان هرمزگان در جمع مدیران مدارس استثنایی گفت: احکام رتبه بندی معلمان شاغل در مدارس استثنایی کشور صادر می‌شود. به دنبال اجرای برنامه رتبه‌بندی معلمان، مشکلاتی در صدور احکام برخی از گروه‌های شاغل در این حوزه، ازجمله سرپرستان آموزشی ومدیران مراکز مشکلات یادگیری وجود داشت که با پیگیری این مشکلات مرتفع شد.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی گفت: عمده مشکل ما در عدم صدور احکام رتبه بندی پرسنل شاغل در بخش توانبخشی سازمان بود، که پس از اطلاع از این موضوع، رفع این مشکل در دستور کار قرار گرفت.

وی با تاکید بر نقش نیروهای توانبخشی در مدارس استثنایی گفت: در آموزش و پرورش اسثتنایی غالب فعالیت‌ها مبتنی برکار تیمی است، نیروهای توانبخشی در کنار معلمان تسهیل کننده تحقق اهداف آموزش و پرورش دانش‌آموزان با نیاز ویژه هستند و در ارتقای کیفیت تعلیم وتربیت دانش‌آموزان نقش موثری را ایفا می‌کنند.

حسینی گفت: بیش از ۸۶۰ نفر، شامل بینایی سنج، شنوایی سنج، کاردرمانگر، فیزیوتراپیست، مددکاراجتماعی در حال حاضر در مدارس اسثتنایی به ارائه خدمت به دانش‌آموزان با نیاز ویژه اشتغال دارند، که برای تکمیل خدمات به این دانش‌آموزان، به بیش از ۸۰۰ نفر نیروی متخصص در این حوزه نیاز داریم، که در این راستا با سازمان اداری و استخدامی کشور برای جذب این نیروها هماهنگی می‌شود.

وی درباره رتبه‌بندی کادر توانبخشی مدارس استثنایی گفت: خوشبختانه با مذاکراتی که با هیات ممیزی رتبه بندی داشتیم، مقرر شد احکام رتبه بندی این گروه نیز در اسرع وقت صادر شود.

رئیس سازمان وپرورش استثنایی کشور در خصوص تربیت نیروهای توانبخشی در دانشگاه فرهنگیان گفت: در نظر داریم با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی سهمیه‌ای برای مدارس استثنایی در نظر بگیریم، که با تحصیلات مکمل در دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه فرهنگیان، به گونه‌ای که واحدهای تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی و واحدهای حرفه ای در دانشگاه فرهنگیان ارائه شود در این بخش سرمایه گذاری کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059168

وب گردی

وب گردی