ترکیه دروازه صادرات محصولات دانش‌بنیان ایرانی است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری بر لزوم تقویت همکاری ایران و ترکیه در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت : ترکیه دروازه صادرات شرکت‌های ایرانی است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، در همایش شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری ترکیه و ایران در استانبول با بیان این‌که ایران به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته تحول تازه‌ای در اقتصاد رقم بزند، گفت:‌ تحریم‌های آمریکا می‌توانست یک کشور را نابود کند، اما ایران روی پای خود ایستاد.

وی با اشاره به جهش علمی ایران در حوزه‌های مختلف فناوری تصریح کرد: ایران آماده توسعه زیر ساخت‌ها و همکاری جدی برای انتقال فناوری‌ها در قالب شرکت‌های دانش بنیان به ترکیه است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: نسل جدید جوانان خلاق و کارآفرین در ایران، شکل گرفته است که قوانین بین‌المللی را به‌خوبی می‌شناسد و می‌تواند شریک خوبی برای شرکت‌های ترکیه باشد.

ستاری گفت: ترکیه دروازه صادرات شرکت‌های ایران است. تعامل میان روسای جمهور دو کشور در یک سال نشان دهنده سطح بالای سیاسی است. اما روابط حوزه اقتصادی باید به سطح مطلوب برسد زیرا که برای دستیابی به هدف حجم تجاری 30 میلیارد دلاری فاصله زیاد داریم.

وی در این نشست که میزبان حدود 80 شرکت ایرانی و 200 شرکت ترکیه‌ای بود، افزود: تحریم‌ها علیه ایران باعث شد تا تولید فناوری‌های بومی افزایش پیدا کند. حدود 200 شرکت ایرانی برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کردند اما به دلایلی ما تنها با 80 شرکت حضور پیدا کردیم.

ستاری با تأکید بر لزوم تقویت روابط اقتصادی دو کشور گفت: ما دارای روابط سیاسی فوق‌العاده هستیم. باید سطح روابط اقتصادی ما نیز به سطح سیاسی برسد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: دولت وظیفه ایجاد پل ارتباطی بین بخش‌های مختلف دو کشور را برعهده دارد، بنابراین طرف ترکیه و ایران به طور کامل از حمایت ما در این زمینه برخوردار خواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059191

وب گردی

وب گردی